Defekt opvaskemaskine
Fra : jko

Dato : 25-09-02 10:03

Hej ...
Vi har en Blomberg Komfort 601 opvaskemaskine i vores sommerhus som
ikke vil tage vand ind ! Den er 4 - 5 år gammel. Jeg har checket at der
er fint tryk på
vandtilgangen indtil AQUASTOPPET !
Kan det være et filterproblem eller trænger noget til en afkalkning ?
Eller - i værste fald - er pumpen røget sig en tur ?

Mvh.
jko

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-09-02 10:16

"jko" <jko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er fint tryk på
> vandtilgangen indtil AQUASTOPPET !
> Kan det være et filterproblem eller trænger noget til en afkalkning ?

....jeg ved ikke, om man kan sammenligne direkte, men en Blomberg
vaskemaskine, jeg havde for mange år siden, skulle med jævne mellemrum
afkalkes i de to magnetventiler, der styrede vandindløbet i de to rum
til sæben...
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-09-02 11:28

On Wed, 25 Sep 2002 11:16:28 +0200, "Hans Paulin"
<niluap@tiscali.danmark> wrote:

> [...]

Check aquastoppet (rød markering i et plastichus)

> [...]
>vaskemaskine, jeg havde for mange år siden, skulle med jævne mellemrum
>afkalkes i de to magnetventiler, der styrede vandindløbet i de to rum

Det vil jeg også tro - især, da maskinen kun bruges lejlighedsvis
(sommerhus)
---

Mvh Mogens
GM 3.0i-24