PCMCIA og 2.4.19 kerne. Debian
Fra : Jeppe Eg

Dato : 24-09-02 22:03

Jeg prøver at få pcmcia understøttelse i min kerne, og jeg er temmelig
blank på det område. Jeg har i menuconfig fundet de rigtige drivere til
selve kortet jeg skal bruge, men jeg mangler stadig modulerne
yenta_socket, ds og pcmcia_core. Hvad skal jeg enable i kernen for at få
de moduler? Jeg efterhånden prøvet en del, men har hver gang efter endt
kompilering måttet konstatere at de ikke er kommet med. Jeg ved at man
kan hente pcmcia-cs pakken, og kompilere nogle drivere, men det skulle
efter sigende være overflødigt i 2.4.x kerner.

Mvh Jeppe Eg

Fra : Jan Midtgaard

Dato : 24-09-02 22:55

Hej Jeppe

> [...]
JE> at de ikke er kommet med. Jeg ved at man kan hente pcmcia-cs
JE> pakken, og kompilere nogle drivere, men det skulle efter sigende

Jeg går ud fra at der er en grund til at du vil kompile selv, i stedet
for at køre med en standard debian-kerne? Min egen bærbare kører
testing med 2.4.18 kerne og alle tre nævnte moduler.

Du kan prøve at kigge i config-filen for den færdigpakkede 2.4.18
kerne efter noget der lugter af fisk, og i så fald tilføje det til din
egen kernekonfiguration.

/Jan

Fra : Jeppe Eg

Dato : 25-09-02 16:38

Jan Midtgaard wrote:

> [...]
>
> Du kan prøve at kigge i config-filen for den færdigpakkede 2.4.18
> kerne efter noget der lugter af fisk, og i så fald tilføje det til din

Jeg havde faktisk kigget i omtalte config fil, men var åbenbart kommet
til at kompilere understøttelsen ind i kernen, i stedet for at kompilere
til modul. Det virker fremragende nu.

/Jeppe Eg