CSS: bookmark ændrer overskrift ?
Fra : Matilda

Dato : 24-09-02 20:46

Hejsa NG

Er der en gider hjælpe med hvordan jeg beholder overskriftsformatteringen
når jeg laver bookmarks ?

Min CSS ser sådan ud og fungerer som den skal.

h3 {
   color : #191970;
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: small;
   margin-bottom: -15px;
}

Men så opretter jeg bookmark til overskriften:

<h3><a name="Multimedie videoklip">Multimedie videoklip</a></h3>
...og så ændres teksten fra bold til normal - men dog med samme font og
fontstørrelse.

Hvad skyldes dette ?

Venlig hilsen
Matilda

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-09-02 21:07

Tue, 24 Sep 2002 19:46:00 +0000 (UTC), skrev Matilda
<matilda@nevertrustme.ya>:

><h3><a name="Multimedie videoklip">Multimedie videoklip</a></h3>
>..og så ændres teksten fra bold til normal - men dog med samme font og
>fontstørrelse.

<a name="Multimedie videoklip"><h3>Multimedie videoklip</h3></a>

Fra : Claus Sørensen

Dato : 26-09-02 17:22

Knud Gert Ellentoft wrote:

> <a name="Multimedie videoklip"><h3>Multimedie videoklip</h3></a>

Overholder ikke W3Cs HTML-specifikationer, da et inline-element (<a>) ikke
må omkranse et blot-element (<h3>).

De herligste hilsner

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-02 17:37

Thu, 26 Sep 2002 16:22:09 +0000, skrev Claus Sørensen
<cs@chbs.dk>:

>Overholder ikke W3Cs HTML-specifikationer, da et inline-element (<a>) ikke
>må omkranse et blot-element (<h3>).

Det var jeg ikke lige opmærksom på, sov nok lidt i det.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-09-02 21:11

Hej Matilde

Matilda wrote:
> <h3><a name="Multimedie videoklip">Multimedie videoklip</a></h3>
> ..og så ændres teksten fra bold til normal - men dog med samme font og
> fontstørrelse.
> Hvad skyldes dette ?

Har du et link til et komplet eksempel? Det ville gøre det noget
lettere. Det kan være en browser-bug (hvilken browser bruger du?), men
kan også komme af f.eks. andre CSS-specifikationer du har lavet. Oplagt
er at spørge om du har defineret en style på links af typen:

a {
}

Hvis du har, så prøv at erstatte den med

a:link {
}

for at undgå at den også påvirker "bogmærker".

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Matilda

Dato : 25-09-02 02:05

Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote in news:3D90C6D8.8020900
@REMOVE-THISrockland.dk:

Hej Stig

> [...]
> kan også komme af f.eks. andre CSS-specifikationer du har lavet. Oplagt
> er at spørge om du har defineret en style på links af typen:

Ups, jo jeg havde jo flere styles:

a {
   font-weight : normal;
}
a:link {
   color : #8B008B;
   font-weight : bold;
}

...og ved at benytte dit råd har jeg sat:

a {
}

...og så ændres bogmærkeoverskriften ikke. Men får det andre konsekvenser at
nulstille denne style ?

På forhånd tak.

Hilsen Matilda

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-09-02 17:20

Hej Matilde

Matilda wrote:
> [...]
> }
> ..og så ændres bogmærkeoverskriften ikke. Men får det andre konsekvenser at

Der er ingen grund til at lade den stå tom, bare fjerne den helt.

Nej andet end den ønskede effekt kan jeg ikke komme på der er ved at
bruge a:link i stedet.

Fra : Rune Glerup

Dato : 25-09-02 00:23

Matilda skrev:

<klip>
> <h3><a name="Multimedie videoklip">Multimedie videoklip</a></h3>

Fra HTML 4.0 kan du lave et bogmærke sådan her:

<h3 id="multimedievideoklip">Multimedie videoklip</h3>

Så slipper du helt for at style dig ud af det.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/