cellspacing
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 23-02-01 13:03

Hi,

Hvad er CSS's "afløser" for cellspacing="0"? Jeg har forsøgt mig med
forskellige muligheder til at fjerne mellemrummet mellem cellerne i
tabellen:

border-spacing : 0px;
padding : 0 px;

Disse har jeg indsat både i table.main { } og td.boks1 {}, men det hjælper
ikke. Indsætter jeg derimod cellspacing="0" i table-tag'et fjernes
mellemrummet, men jeg vil gerne have det ind i min CSS om muligt.

Suggestions?
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 23-02-01 13:15

Jeg var lidt for hurtig på send-knappen, idet jeg har et andet spørgsmål
vedr. tabeller og CSS:

Tilsyneladende placeres tekst centreret (vertikalt) som default i en tabel.
Normalt ville man klare det med valign="top" i sin HTML, men da valign jo er
depricated, øsger jeg en CSS-løsning...
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-02-01 13:48

Lars Klingenberg skrev:

> Tilsyneladende placeres tekst centreret (vertikalt) som default i en
> tabel. Normalt ville man klare det med valign="top" i sin HTML, men da
> valign jo er depricated, øsger jeg en CSS-løsning...

vertical-align: top

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 23-02-01 14:04

> vertical-align: top
Ja, det behøver jo ikke at være svært Er der i øvrigt nogen der ved om
den funktion bliver tolken ens i forskellige browsere?
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-02-01 16:03

Lars Klingenberg skrev:

> Ja, det behøver jo ikke at være svært Er der i øvrigt nogen der
> ved om den funktion bliver tolken ens i forskellige browsere?

Jeg har afprøvet det i Konqueror, Mozilla, Netscape 6 og Internet
Explorer, og dér er tilsyneladende ikke nogen problemer.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 24-02-01 00:34

Thanx!

Jeg har selv prøvet Opera 5.03 - også uden problemer

Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-02-01 14:52

Fri, 23 Feb 2001 13:14:44 +0100, skrev "Lars Klingenberg"
<lklingenberg@ifi.ku.dk>:

>Tilsyneladende placeres tekst centreret (vertikalt) som default i en tabel.
>Normalt ville man klare det med valign="top" i sin HTML, men da valign jo er
>depricated, øsger jeg en CSS-løsning...

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 31.01.2001