Problem med filserver
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 24-09-02 19:08

Jeg har et, synes jeg selv, underligt problem:

Jeg har en lille maskine kørende, hvor jeg bl.a. har ProFTp installeret på.
Jeg kan fint connecte og se de forskellige mapper på serveren så længe jeg
connecter til til den lokale ip adresse. Men når jeg vil connecte gennem den
ip adresse der er tilgængelig på internettet (routerens ip), kan den godt få
forbindelse til serveren og også logge ind, men ftp-klienten skriver så
bare:

COMMAND:> PORT 192,168,2,17,13,65
500 Illegal PORT command.
STATUS:> Error opening data socket

Hvis jeg går ind i /var/log/messages, står der følgende i bunden:

Sep 24 20:42:43 paaske proftpd[1529]: paaske.dyndns.dk
(x1-6-00-90-27-4f-e5-5e.k22.webspeed.dk[80.197.250.89]) - Refused PORT
192,168,2
,17,13,65 (address mismatch).

Jeg kan godt forstå den skriver "adress mismatch". Hvor får den adressen
192.168.2.17.13.65 fra?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 24-09-02 19:13

Christian Jakobsen wrote:

> COMMAND:> PORT 192,168,2,17,13,65

Jeg ved ikke, hvordan du har båret dig ad, men det er ikke en
ip-adresse eller det, der bare ligner, med de /kommaer/ mellem
tallene.

-Claus

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 24-09-02 19:31

"Claus Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke, hvordan du har båret dig ad, men det er ikke en
> ip-adresse eller det, der bare ligner, med de /kommaer/ mellem
> tallene.

Jeg ved godt at det ikke er en ipadresse, men de fire første tal er
ipadressen på den maskine jeg prøvede at connecte fra. Hvorfor den så er
adskilt af kommaer og hvorfor der er føjet 13 og 65 til, det ved jeg ikke.
--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Marcus Brofeldt

Dato : 24-09-02 21:29

On Tue, 24 Sep 2002 20:30:34 +0200, Christian Jakobsen wrote:
> Jeg ved godt at det ikke er en ipadresse, men de fire første tal er
> ipadressen på den maskine jeg prøvede at connecte fra. Hvorfor den så er
> adskilt af kommaer og hvorfor der er føjet 13 og 65 til, det ved jeg ikke.

Det lyder enten som 1 af to ting:

(1 din proftpd-opsætning tillader ikke at tilslutte udefra.
(2 din ftp klient udefra er seriøst broken (Har prøvet noget lignende
før!)

--
MarcusBrofeldt
kamikaze@yifan.net

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 24-09-02 22:20

> Det lyder enten som 1 af to ting:
>
> (1 din proftpd-opsætning tillader ikke at tilslutte udefra.

ok, det er nok muligt. Jeg har ikke så meget forstand på det. Hvor skal det
ændres?

> (2 din ftp klient udefra er seriøst broken (Har prøvet noget lignende
> før!)

hehe, ja hvis det er der den er gal, så må den virkelig være SERIØST broken!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen