Autosignatur i html giver dobbelt linjeafs~
Fra : Ukendt

Dato : 24-09-02 19:12

Outlook XP på Windows 2000

Jeg har postformat sat til at være html og ønsker at lave en autosignatur.
Jeg bruger Avanceret redigering og det går for vidt meget godt, bortset fra
at når jeg anvender autosignaturen, så er linjeafstanden pludselig dobbelt,
hvilket ser helt forrykt ud.

Er der andre, der har oplevet tilsvarende?
Og nogen som har en metode til at undgå det?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-09-02 19:20

> [...]
> vidt meget godt, bortset fra at når jeg anvender autosignaturen,
> så er linjeafstanden pludselig dobbelt, hvilket ser helt forrykt

Prøv at lav dine linieskift med SHIFT+Enter når du redigerer din
signatur.

Sådan laver jeg ihvertfald enkelt linieafstand når jeg skriver mails
i HTML.

--
Palle

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-02 20:15

Prøv at lav dine linieskift med SHIFT+Enter når du redigerer din
> signatur.
>
> Sådan laver jeg ihvertfald enkelt linieafstand når jeg skriver mails
> i HTML.

Fantastisk - det virker!
Hvordan kommer du lige på det?
Jeg mener: Der er ikke noget i den Word, som jeg bliver tilbudt som
html-editor, der viser, at jeg bruger andet end enkelt linjeafstand. Intet
der giver hint om, at jeg skal forholde mig til html-viden, som den du øser
af.

De bedste hilsner og tak
Anette Linnea

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-09-02 20:37

> [...]
> som html-editor, der viser, at jeg bruger andet end enkelt
> linjeafstand. Intet der giver hint om, at jeg skal forholde mig

Jeg tror jeg ved det fra mit hjemmeside snedkeri. I de programmer jeg
har brugt indtil videre har man skulle gøre det på den måde. Så nej,
det er ikke noget jeg har "lært" af Word eller Office for den sags
skyld.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-09-02 21:29

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> html-editor, der viser, at jeg bruger andet end enkelt linjeafstand. Intet
> der giver hint om, at jeg skal forholde mig til html-viden, som den du

Linieskift i HTML editoren giver en <p> </p> kombination. Denne svarer til
et afsnit i Word, men med ekstra afstand efter. SHIFT+ENTER giver en <BR>
kode, der starter en ny linie uden at give et nyt afsnit (som blødt
linieskift i Word).

Bare lige en forklaring

Jan