Hente siden brugeren kommer fra
Fra : Mads Kristensen

Dato : 24-09-02 14:46

Hej Gruppe
Hvordan henter jeg information om hvilken side (domæne) mine besøgende
kommer fra?

Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") virker kun, hvis det er en anden
side, fra mit domæne, og javascript-metoden "history.previous" virker kun i
Netscape

Nogen der har en lys idé?

// Mads

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-09-02 14:55

"Mads Kristensen" <someone@hotmail.com> escribió en el mensaje
> Hej Gruppe
> Hvordan henter jeg information om hvilken side (domæne) mine
besøgende
> kommer fra?

I din log-fil kan se det.
Med venlg hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mads Kristensen

Dato : 26-09-02 07:18

> besøgende
>
> I din log-fil kan se det.
> Med venlg hilsen
> Lars Hoffmann

I min logfil, kan jeg se hvilken side, brugeren går ind på i mit domæne, men
jeg kan ikke se, om den sidste side han var på, inden han gik var
www.jubii.dk eller www.google.com

// Mads

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-09-02 10:06

> [...]

domæne, men
> jeg kan ikke se, om den sidste side han var på, inden han gik var

Det kommer så an på din webserver, men de fleste kan konfigureres til
at vise refferer.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-09-02 20:47

Mads Kristensen skrev:

> Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") virker kun, hvis det
> er en anden side, fra mit domæne,

Nej - HTTP_REFERER virker uanset hvilket domæne man kommer fra. Men
den virker kun når man kommer via et link. Der er ikke nogen
servervariabel der kan fortælle noget om det sidst besøgte adresse
hvis en bruger selv taster din adresse ind i browseren. Den
information er kun tilgængelig på klientniveau.

PS: Hvis du er i tvivl så prøv at se følgende sider:

1) http://www.fys.ku.dk/~kerne/test.html
2) http://musikinfo.dk/test/test.html.
3) http://musikinfo.dk/test/hvorfra.asp

1 og 2 linker begge til 3 - der udskriver den refererende side.
Prøv evt. selv at lave et link til 1 og brug det til at besøge
siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Mads Kristensen

Dato : 26-09-02 07:26

> [...]
>
> 1 og 2 linker begge til 3 - der udskriver den refererende side.
> Prøv evt. selv at lave et link til 1 og brug det til at besøge

Tak for svaret, jeg har selvfølgelig testet det af, og kan godt se problemet
Øv-øv-øv

// Mads