Kan dele Internet men ikke filer
Fra : Philster

Dato : 24-09-02 10:46

Hej Gruppe

Jeg har installeret trådløst netværk på 3 pc'er med Win XP. Netværket
benytter et Access Point, og ingen router eller andet. Firewall er også
slået fra indtil det hele fungerer som det skal.

Jeg bruger ICS til at dele internetforbindelsen, hvilket fungerer fint.
Problemet er at jeg ikke kan dele filerne mellem de 3 pc'er selvom flere
drev er sat til at deles. I stifinder-netværkssteder kan jeg ikke finde de
andre pc'er selvom de alle tilknyttet samme arbejdsgruppe. Er der nogle
indstillinger et eller andet sted jeg har overset eller hvad kan problemet
være?

Mvh Philip

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-09-02 11:30

"Philster" <philster@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indstillinger et eller andet sted jeg har overset eller hvad kan problemet

Har du delt harddiskene ? De skal være delte (shared).
Højreklik i stifinder på disken.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Philster

Dato : 24-09-02 11:51

Harddiskene er delte, og jeg kan pinge de de andre pc'er. Endvidere søger
stifinder automatisk efter netværksdrev og printere. Men altså stadig ikke
noget resultat.

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:Z8Xj9.25392$Qk5.1102998@news010.worldonline.dk...

Fra : Torben Jepsen

Dato : 24-09-02 17:34

Du skal oprette brugere i kontrolpanelet, når du kører XP, og for den sags
skylds også hvis du havde kørt W2000

Mvh Torben

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-09-02 21:44

> [...]
> benytter et Access Point, og ingen router eller andet. Firewall er også
> slået fra indtil det hele fungerer som det skal.

Hvis det er en firewall du selv har istalleret, så
husk at xp også har sin egen firewall der også skal slås fra

Morten

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 24-09-02 22:13

"Philster" <philster@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe

[snip]
> [...]
> slået fra indtil det hele fungerer som det skal.
>
> Jeg bruger ICS til at dele internetforbindelsen, hvilket fungerer

Som Morten Larsen nævner skal du huske at deaktivere Windows Xps
egen firewall. Når du bruger ICS vil den nemlig aktiveres.
Firewallen spærrer kun hvis du bruger TCP/IP som protokol til
deling.
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 25-09-02 16:23

"Philster" <philster@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3d90342f$0$11422$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> indstillinger et eller andet sted jeg har overset eller hvad kan problemet

Problemet kan være at accesspointet alligevel udfører en
routerlignende funktion og derfor ikke lader SMB's MAC-layer broadcast
komme igennem. Det vil kunne omgås ved at taste "\\xxx.xxx.xxx.xxx" i
kommandoprompten hvor x'erne angiver ipadressen på den maskine du vil
have kontakt med.

Hvis dette virker, men kun fra en trådløs klient til en kablet server
kan problemet være at accesspointet kører NAT (Network adress
translation). Det kan du enten slå fra eller lave host-mapping således
at port 139 på accespointets ipadresse peger på den trådløse maskine
som du vil kommunikere med.

MVH
Mads

Fra : Philster

Dato : 28-09-02 21:51

Problemet er løst. Løsningen lå i at installere netbeui protokolen, som
findes på winxp cd'en.