Netscape og inline CSS?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-01 11:27

Jeg har en formular med en del felter, hvoraf jeg vil fjerne rammen
omkring 2 af dem. Det duer derfor ikke at placere "border: none" i min
eksterne CSS, for så forsvinder rammen jo på samtlige felter.

Derfor skriver jeg ved felterne:
<INPUT NAME="Porto" SIZE="8" STYLE="border: none">. Når jeg sætter
denne attribut ved det første af de 2 felter, går det fint i
Netscape*, men ligeså snart jeg også tilføjer det ved det andet felt,
kan hele siden overhovedet ikke vises - den er simpelthen blank og
indlæsningen går i stå ved 26%. Herefter hjælper det ikke at fjerne
attributterne igen, save, lukke Netscape og atter indlæse filen.
Netscape viser først den oprindelige side igen, efter en genstart af
computeren.

Jeg mener at have læst eet eller andet sted, at Netscape har et
anstrengt forhold til inline CSS, men husker ikke hvor.

*) Netscape Communicator 4.51, dansk.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-02-01 12:02

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev

> <INPUT NAME="Porto" SIZE="8" STYLE="border: none">

Hvad med
<INPUT NAME="Porto" SIZE="8" class="ingenramme">
og
..ingenramme{
border: none;
}
i din css.

Så vidt jeg ved kan du ikke fjerne rammerne om inputbokse i NN4.

--
Allan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-01 12:46

On Fri, 23 Feb 2001 12:02:03 +0100, Allan Vebel wrote:

>Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev

>Hvad med
><INPUT NAME="Porto" SIZE="8" class="ingenramme">
> [...]

Nu går NS da i det mindste ikke kold, men viser siden - desværre MED
rammer om felterne. Det pudsige er, at hvis jeg trykker på
"Genindlæs", forsvinder rammerne et kort øjeblik, men kommer igen når
hele siden er indlæst.

Iøvrigt er afstanden mellem felterne nu vokset, så der sættes åbenbart
een aller anden form for usynlig ramme alligevel. Jeg har prøvet "0"
istedet for "none", men det ændrer ikke noget.

>Så vidt jeg ved kan du ikke fjerne rammerne om inputbokse i NN4.

Som du måske husker fra mit oprindelige indlæg, funker det fint med
inline-CSS, sålænge jeg holder mig til eet felt. Såsnart jeg sætter
attributter på begge felter, dør Netscape.

I et eller andet omfang opfatter NS altså godt nok beskeden og er
altså også i eet eller andet omfang istand til at udføre kommandoen,
men åbenbart ikke fuldt ud.

Se evt. filen på <URL:http://www.towle.dk/kasse.html>

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-02-01 22:00

> Som du måske husker fra mit oprindelige indlæg, funker det fint med
> inline-CSS, sålænge jeg holder mig til eet felt. Så snart jeg sætter
> attributter på begge felter, dør Netscape.

Hm, jeg bruger NN4.04DK - og her kan jeg ikke gøre noget som helst
fornuftigt med border på <input>.

Jeg har prøvet med

<input style="border-style:solid;border-color:red;border-width:1px">

som virker fint i IE, men i NN4 giver det bare en lille rød boks under
inputfeltet - og det ser ret kikset ud.

> I et eller andet omfang opfatter NS altså godt nok beskeden

Tja, det opfattes måske af nogle versioner af NN4, men når det forstås så
forskelligt, kan det jo ikke bruges til så meget. Derfor - brug din style på
IE - og lad NN4 opfatte det den kan af det - bare sørg for at den ikke går
kold.

> Se evt. filen på <URL:http://www.towle.dk/kasse.html>

Kan ikke ses i min NN4 - den spørger bare efter danacord.css, som mangler på
serveren.

--
Allan