Skjulte filer
Fra : Mette Bech

Dato : 24-09-02 07:33

Jeg har lavet en simpel password beskyttelse ved hjælp af et
javascript, af en enkelt side i mit web.

Scriptet består af en Login.js fil hvori jeg har angivet
brugernavn og password til ex. 6 personer og af den beskyttede
htm fil.

Mit spørgsmål er nu kan jeg på en eller anden smart måde undgå at
folk f.eks. ved hjælp af frontpage kan importere disse to filer -
altså .js filen og den beskyttede side? Kan man f.eks. lave et
skjult bibliotek? Ellers har det jo sådan set ikke noget formål.

På forhånd tak for hjælpen
Mette

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hintzmann

Dato : 24-09-02 08:26

"Mette Bech" <mettebech@mail.dk> wrote in message
> [...]
> altså .js filen og den beskyttede side? Kan man f.eks. lave et
> skjult bibliotek? Ellers har det jo sådan set ikke noget formål.

Det letteste vil nok være at lave en mappe på din hjemmeside/server (ex.
"guldfisk")
Hvor i du ligger din beskyttede htm fil.

Så laver du en login side, hvor man udfra det man har skrevet i password
feltet bliver via javascript sendt hen/redirectet til en mappe af samme
navn.

Den skulle gerne ikke kunne brydes på nogen måde.

Ulempen er dog at hvis man skriver et forkert password/mappenavn så får man
en 404 fejl.

Hintzmann

Fra : Mette Bech

Dato : 24-09-02 08:45

> [...]
>
> Den skulle gerne ikke kunne brydes på nogen måde.
>
> Ulempen er dog at hvis man skriver et forkert password/mappenavn så får man

Sorry - det forstår jeg ikke helt; vil man ikke bare importere mappen
"guldfisk" og dermed kunne se både min .js fil (som indeholder brugernavne og
passwords) og min beskyttede fil? Hvis jeg bruger import funktionen i f.eks.
frontpage importerer den ravl og krat (tror jeg i hvert fald) og det er det
jeg gerne vil forhindre.

Venlig hilsen

Fra : Hintzmann

Dato : 24-09-02 09:56

> [...]
f.eks.
> frontpage importerer den ravl og krat (tror jeg i hvert fald) og det er

Nej, det var ikke for at importere mappen, men for at have din beskyttede
html fil i den mappe.

Prøv at se mit eksempel her:
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/jslogin/index.html

Hintzmann