Netværksproblem
Fra : Lars

Dato : 23-09-02 21:51

Hej,

Vi har et netværk så vi kan dele en ADSL forbindelse,
vi har ingen server, men deler via en switch.

Nu til problemet:

Den ene pc kan ikke komme på internettet, der er hul igennem til de andre
pcere, men bare ikke til internettet, er der nogen der har en god idé?

VH
Lars

Fra : Steffen Møller Peder~

Dato : 23-09-02 21:59

Hej Lars

Hvilken ADSL-forbindelse har du, hvordan har du sat Pc'erne sammen. Har du 2
netkort i en maskine eller 2 dynamiske IP'er fra udbyderen. Eller har du en
router?

Steffen

Hjælp til netværket www.s-p.dk

-------------------------------------

Fra : Lars

Dato : 23-09-02 22:03

Jeg har en 2 mbit forbindelse fra tiscali, 1 netkort i hver maskine, og en
SOHO77 router.

Jeg har en IP adresse, og bruger faste interne IP adresser til pcerne,
derfor har jeg slået DHCP serveren fra i routeren.

Alle andre pcere virker fint.

VH
Lars

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-09-02 22:13

On Mon, 23 Sep 2002 23:02:41 +0200, Lars wrote:
> [...]
>
> Jeg har en IP adresse, og bruger faste interne IP adresser til pcerne,
> derfor har jeg slået DHCP serveren fra i routeren.

Har den problem fyldte PC en default route til din router, og DNS
konfigureret ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lars

Dato : 23-09-02 22:17

Ja, det er sat op som på de andre.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 24-09-02 22:15

"Lars" <hjv@kugb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

[snip]
> [...]
de andre
> pcere, men bare ikke til internettet, er der nogen der har en god

Det kan være defekt netværkskabel, eller DNS konfigurationen.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 25-09-02 12:58

"Lars" <hjv@kugb.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den ene pc kan ikke komme på internettet, der er hul igennem til de andre
> pcere, men bare ikke til internettet, er der nogen der har en god idé?

Forkert gateway?