random udtræk af billede
Fra : Nano**

Dato : 23-09-02 22:02

skal udtræk et forskelligt billede efter "refresh"
har kigget på
http://www.advice.dk/jakob/random.asp
men kan ikke rigtig justere koden til mit behov, der er 4 forskellige
billeder i en database, og de skal bare vælges tilfældigt, ikke noget med
getrows og andet pjat.
Nogen der kan hjælpe med en kodestump?

Fra : Esben

Dato : 23-09-02 23:45

Hvis du vil have databasedelen forklaret, bør du skrive hvilken type
database du bruger.
Hvis det ikke er databasedelen du vil have, kunne koden se sådan ud:

' Kode starter
her ---------------------------------------------------------------

Randomize 'Starter en algoritme til at vælge
tilfælde numre (ryst posen)

etTal = Int(Rnd*3) 'Gang et tilfældigt tal mellem 0 og 1 med
3 og afrund det til et heltal

Select Case etTal
Case 0
'kode til at hive det første billede ud
Case 1
'kode til at hive det andet billede ud
Case 2
'kode til at hive det tredje billede ud
Case 3
'kode til at hive det fjerde billede ud
End Select

' Kode slutter

Fra : Nano**

Dato : 24-09-02 07:12

"Esben" <evl@email.dk> skrev
> Hvis du vil have databasedelen forklaret, bør du skrive hvilken type
> database du bruger.
> Hvis det ikke er databasedelen du vil have, kunne koden se sådan ud:
tak skal du have, det virkede og jeg forstod det enda