Graf
Fra : Jesper FA

Dato : 23-09-02 20:58

Hvad findes der af smart program til at lave en mængde punkter om til en
graf. Gerne så man kan få resultatet som en postscript fil.

Fx. at man har en fil med linier af 2 tal der udgør x og y koordinater som
man skal have lavet en kurve af.

--
Jesper
9:52pm up 5 days, 18:46, 3 users, load average: 0.23, 0.07, 0.14

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-09-02 21:05

Jesper FA <news@skydiver.dk> writes:

> [...]
> graf. Gerne så man kan få resultatet som en postscript fil.
>
> Fx. at man har en fil med linier af 2 tal der udgør x og y koordinater som

gnuplot kan det meste, og gør det endda meget godt.

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Jesper FA

Dato : 23-09-02 22:42

Thomas Rasmussen wrote:

> gnuplot kan det meste, og gør det endda meget godt.

Jeg synes kun lige jeg kunne få den til at plotte funktioner. Kan du give et
hint til hvordan man får den til at plotte punkter?

--
Jesper
11:35pm up 5 days, 20:29, 3 users, load average: 0.05, 0.23, 0.12

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-09-02 22:50

Jesper FA <news@skydiver.dk> writes:

> Jeg synes kun lige jeg kunne få den til at plotte funktioner. Kan du give et
> hint til hvordan man får den til at plotte punkter?

Hvis filen filnavn indeholder linier med en x- og en y-koordinat:
plot "filnavn" using 1:2 with lines

..Henrik

--
"Unix, Perl og Ole har man for at slippe for at gøre
arbejdet selv."

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 24-09-02 07:49

Jesper FA wrote:
> [...]
> graf. Gerne så man kan få resultatet som en postscript fil.
>
> Fx. at man har en fil med linier af 2 tal der udgør x og y koordinater som

http://plasma-gate.weizmann.ac.il/Grace/

Er ikke så ringe endda.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08