Skærme
Fijala 3554
Den BEDSTE fladskærm i 17" størrelsen.
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 23-09-02 20:11

Hejsa.

Jeg skal have en ny skærm, jubiiii : )

Det skal være en 17" (cirka) og det skal være en fladskærm. Den skal gerne
have en lav responstid da jeg spiller en del. Den skal have en "høj"
synsvinkel. DVI og analog udgang. Gode farver. God opløsning.

Primært brug er billedbehandling, div. kontorprogrammer, programmering, mail
og internet. Sekundært er jeg en "ivrig" spiller af bla. MOHAA, CS etc.

Jeg har jo hørt/læst meget godt om Samsung, dog er jeg stadig meget i tvivl
selv efter at have læst hvad jeg har kunne finde.

På forhånd mange tak.

Kenneth

Fra : Dr. Ralph

Dato : 23-09-02 22:58

>Jeg har jo hørt/læst meget godt om Samsung, dog er jeg stadig meget i tvivl
>selv efter at have læst hvad jeg har kunne finde.
>
>På forhånd mange tak.

Sony er lige kommet med en nye serie, men den skuffer endnu engang.
Dårlig reponstid, ringere kontrast end konkurrenterne og mere klodset
design.

Lige nu er der næsten kun ÉN spilelr på markedet - et mærke, som
tidligere gik under slam navne som koreansk riskoger og low budget -
Samsung.

Samsung har på få år formået at vende deres image fra at være low
budget til at være høj kvalitet.
Og på TFT området er de lige nu KLART markedsførende.

Deres TFT skærme er relativt pris billige OG har fremragende
billedegenskaber.

Og nej, jeg har intet tilhørsforhold til Samsung - jeg kan bare lugte
kvalitet, når jeg ser det :)

Der er 2 17' skærme, som du skal overveje fra Samsung:

Den Porsche designede 171P, der har fået anmelderros alle steder -
både for flot design og forrygende godt billede.
Kontrast: 500
Respons: 25 ms
Brightnesss: 250
Vinkel: 170 grader

Se:
http://www.proconsult.dk/katalog/disp/tft/tft-17/monsam-17psas.html
Perfekte specs lige nu.

Ellers kig på den helt nye Samsung 172B, der snart er i butikkerne:
http://makeashorterlink.com/?G2F5213E1

Specs er fuldstændig magen til 171P- og designet er i top.
Den kan blandt andet tippes totalt.

Kontrast: 500
Respons: 25 ms
Brightnesss: 250
Vinkel: 170 grader

Viewsonic er også ude med fin model:
http://www.proconsult.dk/katalog/disp/tft/tft-17/mon-vs-vx700.html

Specs er lidt ringere end Samsung:

Kontrast: 400
Respons: 30 ms
Brightnesss: 230
Vinkel: 160 grader
og prisen er næsten identisk - så der er kun én spiller lige nu -
Samsung.

Køb enten 171P eller den kommende 172B - og jeg garanterer dig, du vil
takke mig for tippet :)

Du kan også kigge på Philips og Sony men ingen matcher samsungs
kombination af rimelig pris, flot design og perfekte specs.

Eizo er også en spiller, men igen lidt ringere specs, klart højere
pris - og IMHO lidt ringere design end både 171P og 172B fra Samsung.

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : Lennart

Dato : 23-09-02 23:35

Jeg kan kun tilslutte mig Dr. Ralphs anbefalinger. Jeg har selv lige fået en
171P og den er bare for lækker. Et meget skarpt billede og klare farver.
Designet er også pisseflot. Jeg sidder nogen gange og kigger på den uden at
lave noget. (og man kan sige til pigerne i byen, at man har en Porsche

Et andet plus er også at den slet ikke er trættende for øjene. Jeg kan nu
arbejde ved skærmen i mange timer at få det der skærm blik, hvor man kan
"mærke" sine øjne.

Men pas på. Hvis du køber en ordentlig TFT skærm, vil du aldrig kunne få
dig selv til at købe en CRT skærm igen...

Giv hellere 1000-2000 kr. mere og køb en ordentlig skærm, når du er igang.
Jeg var ved at købe en AOC/Neovo/Vibrant 17", men de blegner i direkte
sammenligning med 171P'eren

MVH
Lennart

Fra : Michael Kristensen

Dato : 24-09-02 19:05

Lennart wrote:

> Jeg kan kun tilslutte mig Dr. Ralphs anbefalinger. Jeg har selv lige fået
> en 171P og den er bare for lækker. Et meget skarpt billede og klare
Yep yep yep! Jeg har selv en 171p på 11.-dagen og den er bare for super
overdrevet helt vild lækker smækker dejlig at kigge på selv efter mange
timer :)

Du vil ikke fortryde et øjeblik, at du har købt den, så bare kom igang!

/Michael

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-09-02 22:38

Hej Dr. Ralph!

> Ellers kig på den helt nye Samsung 172B, der snart er i butikkerne:
> http://makeashorterlink.com/?G2F5213E1
>
> Specs er fuldstændig magen til 171P- og designet er i top.
> Den kan blandt andet tippes totalt.

Er det så udelukkende designet der er anderledes? Og har du nogen ide om
hvornår den er i butikkerne?

Når man kigger efter Samsung 171 i edbpriser.dk dukker der flere
modeller op med forskellige bogstaver efter. Priserne varierer fra 5560
kr for 171S til 7855 kr for 171MP. Ud over at sidsnævnte vist også er et
tv kan jeg ikke finde ud af forskellen på modellerne. Har du nogen
kendskab til dette?

Hilsen
Martin

Fra : Dr. Ralph

Dato : 28-09-02 10:23

> Har du nogen
>kendskab til dette?

Der er forskel på modellerne - kig her og vælg "vælg model" - så
kommer der et rullepanel op med info om alle de forskellige samsung
171 modeller:
http://makeashorterlink.com/?Y218220F1

-------------------------

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 24-09-02 15:05

Tusind tak for de gode råd. Det er jo mange penge jeg skal ud at bruge,
derfor er det jo ekstra rart at få bekræftet at man har truffet det rigtige
valg. Det er netop Samsung 171P jeg har kigget på. Jeg har selvfølgelig
også kigget på 181 og 191 meeeeen de ligger stadig "lidt" over det jeg har
råd til at købe skærm for pt.

Mvh.

Kenneth

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 24-09-02 19:44

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboromanNOSPAM@hotmail.com> wrote in
message news:3d9070c2$0$49417$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> også kigget på 181 og 191 meeeeen de ligger stadig "lidt" over det jeg har

Prøv at se på denne ny Samsung skærm. Den er ret fed, og så er den TYND:
http://www.samsungelectronics.com/monitor/lcd/index.html
Test af 15" udgaven: http://www.tweaknews.net/reviews/sam152t/

Mvh. Lars

Fra : TJH

Dato : 24-09-02 22:27

Jeg har lige fået mig en 171p idag, og kan kun sige at jeg aldrig har
set noget lignende. Jeg har forinden selv haft en viewsonic p95f og en
eizo T765 hjemme, men jeg var ikke tilfreds med nogen af dem. Åbenbart
er tredje gang lykkens gang ;D for 171p'er bliver sku stående hvor den
står :D

mvh Toke..