Procedure erklæringer til .DLL
Fra : Thomas Riedel, LogiH~

Dato : 23-02-01 09:19

Findes der en utility, der automatisk laver genererer Object Pascal
interface til en vilkårlig .DLL?

Visse .DLL 'er kan installeres med regsvr32 <dll> og derefter hentes ind i
Delphi via et
Type Library, men det går ikke med alle.

Venlig hilsen

Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : Søren W Nielsen

Dato : 23-02-01 11:10

Ja i Delphi.
New - vælg dll.
Søren

Thomas Riedel, LogiHouse <thr@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:eYol6.15165$TL6.808584@news000.worldonline.dk...

Fra : N/A

Dato : 23-02-01 13:51

Fra : Søren W Nielsen

Dato : 23-02-01 13:51

Okay

Så vidt jeg ved findes det ikke; men jeg håber da egentlig jeg tager fejl.
Det ville egenlig være et godt værktøj:)
Har du evt. checket på Delphi Super Page http://delphi.icm.edu.pl/ ???
nyhedsmeddelelse:WNrl6.15221$TL6.817013@news000.worldonline.dk...

Fra : Jan [JPSoft DK]

Dato : 23-02-01 14:03

Hej Thomas.
> Jeg ønsker at kalde procedurer i en fremmed .DLL, (f.ex Winsock.dll, (det
er
> nu ikke den jeg vil kalde))
Tag og kig i din VCL source, eks.: ...\Source\RTL\Win\WinInet.pas

Her er C-headerne oversat, og det er nogenlunde på denne måde du skal gøre
dette.
Hvis du ikke ved hvilke procedure/funktioner .dll'en eksporterer kan du
prøve
med en TDUMP (bin mappen).

-Jan

Fra : Kurt Bilde

Dato : 24-02-01 12:32

Hej Thomas !

"Thomas Riedel, LogiHouse" wrote:

> Findes der en utility, der automatisk laver genererer Object Pascal
> interface til en vilkårlig .DLL?

Ja, da JEDI projectet startede donerede den navnkundige Dr. Bob sit værktøj,
som netop kan gøre dette (altså hvis man har .h-filen). Kig på:

http://www.delphi-jedi.org
Samt på: http://www.drbob42.com/tools/headconv.htm

-Kurt