Muligt unlocking software til T65
Fra : martin madsen

Dato : 23-09-02 16:29

Jeg har fået fat i et meget lille simpelt program, som påstås at kunne
unlocke en Ericsson T65.

Jeg har desværre endnu ikke modtaget det datakabel, jeg har bestilt, så jeg
har endnu ikke testet det.

Er der nogen, der har lyst til at teste, om det virker?

Jeg er nemlig meget spændt på at se, om det virker, så det er ikke lige så
nemt at vente på, at det kabel kommer ind af døren.

Programmet kan hentes her: http://www.but.auc.dk/~mama0233/v16amd.zip

Med venlig hilsen
Martin Madsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-02 16:45

martin madsen skrev:

>Er der nogen, der har lyst til at teste, om det virker?

Det gør det ikke.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Markov

Dato : 23-09-02 19:50

Hej Mads

Jeg har prøvet det lille program og det virkede på min T65 med sofw R4A007
Har også prøvet det på en T65 med sofw R5A010 den kan jeg ikke låse

M V H
Markov

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-02 19:55

Markov skrev:

>Jeg har prøvet det lille program og det virkede på min T65 med sofw R4A007

Og den var låst inden, det er du sikker på?

Fra : Markov

Dato : 23-09-02 21:04

R4A007

> Og den var låst inden, det er du sikker på?

Jeep da jeg prøvede med telemore kort virke den i 10 min for derefter at
skrive (indsæt korrekt sim-kort)
Ps. prøvede med flere forskellige sim-kort

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-02 21:07

Markov skrev:

>Jeep da jeg prøvede med telemore kort virke den i 10 min

Så har den ikke været SIM-låst.

>for derefter at
>skrive (indsæt korrekt sim-kort)
>Ps. prøvede med flere forskellige sim-kort

Der har været et eller andet galt, enten med telefonen eller med
kortene. Måske har der været støv/skidt hvor SIM-kortet skal sidde, så
der ikke har været ordentlig kontakt.

Fra : Markov

Dato : 24-09-02 21:57

> Markov skrev:

Jeep da jeg prøvede med telemore kort virke den i 10 min
Derefter indsæt korrekt sim-kort

Så har den ikke været SIM-låst.

Nå hvad var den så den ville kun med Telias sim-kort

Efter at havde åbnet den virker den med telemore og andre

> Der har været et eller andet galt, enten med telefonen eller med
> kortene. Måske har der været støv/skidt hvor SIM-kortet skal sidde, så
> der ikke har været ordentlig kontakt.

Nej der er ikke noget galt med telefonen der er heller ikke skidt/støv (ca.
1½ mdr. gammel )

Bruger stadig bække sin kort de er ikke defekte

Men det var med softw R4A007

Nu har en ven købt en ny T65 den er med sofw R5A010 den kan jeg ikke åbne

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-09-02 22:32

Markov skrev:

>Nå hvad var den så den ville kun med Telias sim-kort

Jeg er også af og til stødt på telefoner, der har opført sig
mærkeligt. Du skrev den virkere med Telmore-kortet i starten - så har
den IKKE været låst. En låst telefon vil ikke af og til virke, den vil
slet ikke virke.

>Efter at havde åbnet den virker den med telemore og andre

Du har stadig ikke nævnt hvad "det lille program" hedder.

>Nej der er ikke noget galt med telefonen

Det VED du? Dvs. du har kørt en masse tests på den, og er måske endda
mobiltelefonteknikker?

>Men det var med softw R4A007
>Nu har en ven købt en ny T65 den er med sofw R5A010 den kan jeg ikke åbne

Det kan IKKE lade sig gøre, at åbne T65 (eller T39 og T68) med et
simpelt program. Det VILLE da være imponerende, om du (som den eneste
i denne verden) kunne låse telefonen op, med det program, som ikke
engang kommunikerer med serielporten (hvor telefonen er tilsluttet).

Jeg står af her, du ved tilsyneladende ikke hvad du snakker om. Forstå
mig ret - men det er efterhånden lidt træls, når folk er så skråsikre
om emner, som nogle af os andre ved meget mere om, f.eks. fordi vi
arbejder med det til daglig.

Tro mig - du har IKKE haft en låst telefon, du har IKKE låst den op.

PS! Det er meget svært at se hvad det er du skriver, og hvad det er du
citerer. Du bør læse http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html -
citater bør markeres med et > foran hver linie i citatet (ligesom mit
indlæg her).
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-09-02 22:21

Markov skrev på mail:

>Lasse det er vist ikke første gang du bliver sur når du ikke for ret

Allerførst. Lad være med at skrive på mail, lad os beholde debatten
her i gruppen.

Jeg er ikke sur - sur er noget underligt noget at være. Jeg kan blive
vred over nogle ting, men jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle være vred
over dette.

Jeg kan blot ryste på hovedet, når nu der kommer nogle 'garvede' og
sådan set prøver at hjælpe, ved at sige, at "det lille program" [1]
IKKE kan unlocke.

Prøv at se om programmet overhovedet kommunikerer med seriel-porten..!

[1] Vi ved STADIG ikke hvilket program vi snakker om. Det giver ikke
særlig megen mening at snakke om noget, vi ikke engang er sikre på er
det samme. Jeg ved dog, at der endnu ikke er udviklet fri software til
unlocking af T39, T65 og T68. Tro det eller lad være. Du vil åbenbart
lade være, så derfor valgte jeg at stoppe. Du kan så leve i lykkelig
uvidenhed, og tro du har låst din telefon op med et program, der IKKE
kommunikerer med den port, hvor dit datakabel er tilsluttet.

Og igen - når en telefon er låst, så accepterer den SLET ikke kortet,
heller ikke de første 10 minutter.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-09-02 22:30

Lasse Hedegaard skrev:

>Vi ved STADIG ikke hvilket program vi snakker om

Jeg så bagefter, at Markov havde sendt et link til mig med programmet
- og JA, det er det famøse "jeg lader som om jeg unlocker"-program.

Prøv at køre det, UDEN noget tilsluttet serielporten. Der står Power
on i ca. 5 sekunder, hvor efter den tæller op til 100%, med bl.a.
unlocking og opdatering. Og sjovt når, så fortæller den, at ens
telefon er låst op - endda UDEN der var nogen telefon tilsluttet
serielporten!

<ironi>Imponerende! Prøv selv det fantastiske program, der kan låse
din telefon op, uden den skal tilsluttes computeren.</ironi>

Fra : Michael Bertelsen

Dato : 23-09-02 21:07

Hej Mads

Jeg har prøvet det program Markov omtaler. Og det virker ikke.

Jeg har desuden kørt en seriel monitor på programmet. Og det forsøger ikke
engang at kommunikere via porten.

Så man kan vist rolig konkludere at det program er spild af tid.

MVH
Michael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-02 21:10

Michael Bertelsen skrev:

>Jeg har desuden kørt en seriel monitor på programmet. Og det forsøger ikke
>engang at kommunikere via porten.

Det er korrekt, at der er et program, der udgiver sig for at kunne
unlocke, men som ikke foretager sig en dyt. Det var svært at vide,
hvilket der var tale om, da Martin ikke nævnte hvad det var for et han
havde fundet.

Der er pt. ikke mulighed for at unlocke T39, T65 og T68 uden brug af
logs/remote unlocking eller lignende.

>Så man kan vist rolig konkludere at det program er spild af tid.

Ja.

Fra : Runman

Dato : 23-09-02 22:20

Lasse Hedegaard skrev
> [...]
> Lasse Hedegaard
> http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
> ** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Skal det forstås sådan st du bruger logs/remote unlocking eller lignende ??
eller har du software ??
***RUNMAN***

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-09-02 22:22

Runman skrev:

>Skal det forstås sådan st du bruger logs/remote unlocking eller lignende ??
>eller har du software ??

Jeg bruger software som en del af remote unlocking.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Runman