.dk eller .com-navn [x-post]
Fra : Lars 12

Dato : 23-09-02 15:50

Hvis man gerne vil starte et internetfirma, der udelukkende henvender sig
til danske kunder, er det så erfaringsmæssigt en dårlig idé at vælge et
domæne, der ender på .com? Har folk sværere ved at huske det, eller
sådan noget?

Mvh.
Lars

Fra : morten sorensen

Dato : 23-09-02 16:38

"Lars 12" <nospam@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> til danske kunder, er det så erfaringsmæssigt en dårlig idé at vælge et
> domæne, der ender på .com? Har folk sværere ved at huske det, eller

Min egen personlige mening er at det må afhænge af sproget der bruges.

Er alt på dansk, bør man vælge et .dk domæne, mens .com domæner [imho]
aldrig bør være udelukkende på dansk.

Domæner er dog så relativt billige at jeg ville foreslå at man købte begge
[eventuelt osse .biz, .net osv] - for så er man osse ude over alle de
potentielle domæne-skænderier, der kan komme når firmaer hedder det samme.

morten sorensen

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 23-09-02 16:54

"Lars 12" <nospam@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]
> til danske kunder, er det så erfaringsmæssigt en dårlig idé at vælge et
> domæne, der ender på .com? Har folk sværere ved at huske det, eller

Tror ikke folk har svære ved at huske om det er .dk eller .com, men hvis du
har dem alle, så er chancen for folk tager fejl i hverfald lille.

Ved at tage både .dk/com/net m.m. så ender du ikke med at bygge en
virksomhed op, som eks. har mange kunder, hvor en anden så tager de andre
endelser for at få kunderne..

Men der er nok ikke noget godt svar på dette udover at jo flere endelser jo
større er chancen for at du får kunderne fra resten af verden, men det
ønsker du jo ikke alligevel.

--
/Palle Svendsen

Spar penge på dine .com/net/org/biz/info domæner.
Betal kun 90 kr. i Årsafgift plus GRATIS oprettelse/flytning

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-02 15:42

Palle Svendsen (Web-Sale.dk) <ps@web-sale.dk> wrote:

> [...]
> større er chancen for at du får kunderne fra resten af verden, men det

Her hører det vel så også med, at jo flere der køber alle endelser [.dk,
..com, .net, .co.uk, .se, .no, ...] desto mindre nyttige er disse
endelser ...
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 10-10-02 10:15

"Per Rønne" <serse@diku.dk> wrote in message

> Her hører det vel så også med, at jo flere der køber alle endelser [.dk,
> .com, .net, .co.uk, .se, .no, ...] desto mindre nyttige er disse
> endelser ...

Det kommer da an på om de bruges ens.

Et norsk site bør vøre under .no domænet, ligesom et dansk bør være under
..dk.

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-02 14:31

morten sorensen <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote:

> "Per Rønne" <serse@diku.dk> wrote in message

> Det kommer da an på om de bruges ens.

> Et norsk site bør vøre under .no domænet, ligesom et dansk bør være under
> .dk.

Men køber alle norske virksomheder /for en sikkerheds skyld/ såvel et
..no som et .com [og vel så også et .bizz] navn, så er jo ikke meget
vundet ...
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 11-10-02 09:19

> Men køber alle norske virksomheder /for en sikkerheds skyld/ såvel et
> .no som et .com [og vel så også et .bizz] navn, så er jo ikke meget
> vundet ...

Jo - for under de domains bør sitet henvende sig internationalt, modsat .no

Hvis alle bare køber .com og .biz og .net og .org og leder dem samme sted
hen som .no, giver jeg dig ret. problemet er dog ikke selve domænerne, men
folks forkerte brug af dem.

Et andet aspekt er ren estetik - nogle navne går simpelthen bedre med .biz
end .com [og især omvendt].

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-02 11:43

> [...]

> hen som .no, giver jeg dig ret. problemet er dog ikke selve domænerne, men

Jeg reagerede på følgende:

--
Per Erik Rønne

Fra : Claus O

Dato : 23-09-02 17:47

> [...]

> til danske kunder, er det så erfaringsmæssigt en dårlig idé at vælge et
> domæne, der ender på .com? Har folk sværere ved at huske det, eller

Støtter de 2 andre svar og vil tilføje jeg har set danske domæneejere med
..com domæne som start, hvorefter "de er blevet klogere" og har skiftet det
ud til .dk, som også efter min mening bør bruges til danske kunder.
Claus

Fra : Lars 12

Dato : 23-09-02 20:38

Jeg siger tak for svarene. Problemet er, at .dk-domænet allerede er snuppet.
Personen, der har registreret det, har ikke lavet nogen hjemmeside, så jeg
ville ikke komme til at snylte på hans goodwill eller sådan noget.

Mvh.
Lars

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-09-02 14:29

> Jeg siger tak for svarene. Problemet er, at .dk-domænet allerede er snuppet.
> Personen, der har registreret det, har ikke lavet nogen hjemmeside, så jeg
> ville ikke komme til at snylte på hans goodwill eller sådan noget.

Ring til fyren, måske er han ikke helt umulig at snakke med mht. evt. salg (men
lyd for guds skyld ikke alt for interesseret).

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Crank

Dato : 22-11-02 22:12

"Lars 12" <nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg siger tak for svarene. Problemet er, at .dk-domænet allerede er
snuppet.

Det ser ud til, at du allerede har et favoritnavn som første prioritet?
Du kunne måske strikke noget sammen med et subdomæne?
Prøv f.eks. at kigge på www.names.yet.dk

-Carsten
www.NetArt.dk -services, der vil noget!

Fra : Lars 12

Dato : 23-09-02 20:38

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

jeg har set danske domæneejere med
> .com domæne som start, hvorefter "de er blevet klogere" og har skiftet det
> ud til .dk, som også efter min mening bør bruges til danske kunder.

Kan du sige noget, hvilke dårlige erfaringer, de havde?

Mvh.
Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-02 15:42

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
> .com domæne som start, hvorefter "de er blevet klogere" og har skiftet det
> ud til .dk, som også efter min mening bør bruges til danske kunder.

Og måske burde man her også til at rydde lidt op i dk-hierarkiet.

Få indført et .co.dk [forbeholdt folk med SE-nummer], og nogle
offentlige .go.dk og .ed.dk hierarkier. Måske et .ko.dk til kommunerne.
Det ville alt sammen hjælpe.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 10-10-02 10:16

> Og måske burde man her også til at rydde lidt op i dk-hierarkiet.

Er der rodet ?

> Få indført et .co.dk [forbeholdt folk med SE-nummer], og nogle
> offentlige .go.dk og .ed.dk hierarkier. Måske et .ko.dk til kommunerne.
> Det ville alt sammen hjælpe.

Hjælpe på hvad ?

morten sorensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 10-10-02 10:28

http://www.difo.dk/codk.html
--
Morten!

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 10-10-02 11:47

Morten Kjaer Nielsen wrote:

> http://www.difo.dk/codk.html

Som har en fejl, der gør at det øverste dokument ikke kan læses.
Webmastere tag jer sammen!!

--
/kenne
Hørt sige: "Det er takket være nørderne at din maskine oversætter

Fra : Martin Seebach

Dato : 10-10-02 11:59

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
> Hørt sige: "Det er takket være nørderne at din maskine oversætter
> 011001000110100101110011011100110110010100100000011011110111001001100100

Er vi inspireret?
http://www.thinkgeek.com/stuff/apparel/2826.shtml
http://www.thinkgeek.com/stuff/apparel/38db.shtml

--