WYSIWYG textarea?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-09-02 15:36

Hej NG!

Jeg har tidligere set subj. omtalt, men kan ikke lige umiddelbart finde
nogen tråde herom.
Er der nogen, som kan give mig en henvisning til den standard rich text
editor, som man kan anvende i IE (alle brugere kommer til at anvende IE, så
Netscape kompatibilitet er ikke påkrævet).

På forhånd tak.

--
Mvh. Jesper

Fra : Hintzmann

Dato : 24-09-02 08:20

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message
> [...]
> editor, som man kan anvende i IE (alle brugere kommer til at anvende IE,

> Netscape kompatibilitet er ikke påkrævet).

Netscape6+ og Mozilla brugerne skal du ikke tænke på. De har jo en dejlig
add-on, hvor de blot trykker CTRL+E i et textarea, og så får de en WYSIWYG
editor.
http://composite.mozdev.org/

Du kan finde information om IE's standard rich text editor på MSDN:
http://msdn.microsoft.com/

Jeg fandt følgende men du kan sikkert selv finde mere:
http://msdn.microsoft.com/archive/default.asp?url=/archive/en-us/dnaredcom/h
tml/cncpt.asp

Personlig benytter jeg mig af WebFX's Rich Edit Component.
http://webfx.eae.net/dhtml/richedit/richedit.html

Der er også en hos 3wp.dk
http://www.3wp.dk/download.asp#id7

Hintzmann

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 24-09-02 08:32

> [...]
> add-on, hvor de blot trykker CTRL+E i et textarea, og så får de en WYSIWYG

Man skal dog lige være opmærksom på at siden i så tilfælde ikke må indeholde
nogle iframes eller være en del af et frameset.

Frank

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-09-02 13:00

On Tue, 24 Sep 2002 09:31:32 +0200
"Frank B. Daugaard" <fbd@oncable.dk> wrote:

> Man skal dog lige være opmærksom på at siden i så tilfælde ikke må
> indeholde nogle iframes eller være en del af et frameset.

jeg synes ikke rigtigt jeg kan få den til at virke i netscape7. den
kommer fint frem men jeg kan ikke skrive noget som helst i den

--
Kim Schulz - Freelance Development | At the foot of the mountain,
Email : kim @ schulz.dk | thunder: The image of Providing

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 25-09-02 13:10

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Kim Schulz
<kim@schulz.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>jeg synes ikke rigtigt jeg kan få den til at virke i netscape7. den
>kommer fint frem men jeg kan ikke skrive noget som helst i den

Du skal svjv trykke F7 først (for at komme i redigeringsmode i
Mozilla).
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-09-02 13:25

On Wed, 25 Sep 2002 14:09:56 +0200
Martin Mouritzen <martin@fez.dk> wrote:
> [...]
> had to correct this gibberish:

> Du skal svjv trykke F7 først (for at komme i redigeringsmode i

I netscape7 slår det ganske rigtigt noget til så man kan bruge keyboard
til at navigere siden (en lille kursor på siden), men composite vinduet
virker stadig ikke (jeg har slet ingen kontakt til området hvor jeg skal
skrive, og cancel/save knapperne virker ikke).

--
Kim Schulz - Freelance Development | You will have long and healthy
Email : kim @ schulz.dk | life.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 25-09-02 13:42

> [...]

>virker stadig ikke (jeg har slet ingen kontakt til området hvor jeg skal
>skrive, og cancel/save knapperne virker ikke).

Det lyder lidt som de erfaringer jeg selv havde med det redigerbare
område i Mozilla, jeg kom dog en anelse længere (jeg kunne rent
faktisk skrive en smule).

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-09-02 14:16

> Det lyder lidt som de erfaringer jeg selv havde med det redigerbare
> område i Mozilla, jeg kom dog en anelse længere (jeg kunne rent
> faktisk skrive en smule).

det virker som om den står og arbejder med noget (evt. parsing af
teksten, som bare ikke er der) og derfor ikke kommer videre så man kan
lave noget.

--
Kim Schulz - Freelance Development | If you can't be good, be careful.
Email : kim @ schulz.dk | If you can't be careful, give me a