Swimmingpool / indhegning?
Fra : DAN RENÉ JENSEN

Dato : 22-09-02 21:29

Hej gruppe
Jeg har haft en mindre diskussion med min svigerfar, idet jeg mener at have
læst/hørt, at har man en swimmingpool i sin have, skal poolen eller haven
være indhegnet, så eks. børn ikke kan forvilde sig ind med katastofale
følger.....
Jeg ved bare ikke om det er rigtigt - og i givet fald - hvor kan jeg finde
dokumentation for at jeg har ret?
/Dan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-09-02 22:12

On Sun, 22 Sep 2002 22:28:35 +0200, "DAN RENÉ JENSEN"
<dan_tina@get2net.dk> wrote:

> [...]
>følger.....
>Jeg ved bare ikke om det er rigtigt - og i givet fald - hvor kan jeg finde

Retsinfo må være stedet at kigge: http://www.retsinfo.dk/

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Sven

Dato : 23-09-02 15:03

Hej Dan

Som Mads også skriver, så findes svaret i "RetsInfo", men da det kan være
lidt svært at finde, så:
QUOTE
Indhegning ved svømmebassinner. 2.1.2, stk. 7

Sundhedsstyrelsen har gjort byggestyrelsen opmærksom på, at der i de senere
år er sket et par drukneulykker i private udendørs svømmebassiner.

Byggestyrelsen skal derfor indskærpe, at sikringsreglerne i 2.1.2., stk. 7,
nøje følges.

2.1.2., stk. 7, indeholder krav om, at grunde, med private svømmebassiner,
skal indhegnes med et 90 cm højt uigennemtrængeligt hegn. Låger skal være
selvlukkende.

Indhegning af hele grunden er det almindelige krav, men der kan være
tilfælde, hvor det kan være rimeligt at brgrænse »det forbudte område« til
en del af grunden. Hvor hegning under ganske særlige forhold hverken kan ske
omkring hele grunden eller omkring den del af grunden, hvor bassinet ligger.
må der foretages sikring af selve bassinet på anden måde efter
bygningsmyndighedens nærmere godkendelse. Opsættes der hegn omkring
bassinet, skal hegnet udføres således, at bassinet stadigvæk kan overvåges.

Disse bestemmelser gælder for svømmebassiner ved eenfamiliehuse. Ved
udlejningsbyggeri og lign., hvor et svømmebassin benyttes af en større
kreds, skal bygningsmyndigheden efter en konkret bedømmelse godkende
sikringsforanstaltningerne.

UNQUOTE

Mvh

Sven Sørensen