P4 FSB Hjælp!!!!!
Fra : Jacob Mjelde

Dato : 22-09-02 16:24

Hej NG
Ved godt det ikke er den rigtige gruppe, men jeg kan ikke finde
overclocking....
Jeg har en P4Northwood1,8 /400FSB
Jeg kører den på et Soltek SL-85DR2+ 400/533
Med den nye BIOS update kan jeg nu ændre på VCore´n......¨
Vil jo gerne ha den op på 2,4GHz, så jeg prøver naturligvis at sætte FSB´en
til 133/533...og VCore´n til 1,7....
DUTTER IKKE!!!
Lortet står og hyler som en ambulance og skærmen når ikke at tænde....
Så sætter jeg FSB jumperen tilbage og ændre VCore´n til 1,5.......så kan jeg
se frem til en hel time med spontane shutdowns osv. før den begynder at
opfører sig normalt igen!!!
Mit spørgsmål er nu....er der en begrænsning for hvor højt man må sætte
VCore´n, altså er 1,7 ikke nok???
Jeg tror ikke selv varme bliver et problem da jeg kan sætte mine 4 kabinet
kølere fra "Low Noise" til "Fuld Smader/Turbinemotor"...Korrekt??....har
bare retail-cooleren til CPU´en!
Resten af Puteren er som følger:
GF4 Ti4200 m. Thermaltake Kobberkøler
80GB WD 8mb cache...kølet af 80mm fætter!
Realtek Netkort
Liteon Brænder og DVD...
Dette i et lækkert Antec kabinet med Low Noise 430W psu.

Håber nogen kan give et godt bud på en løsning!

MVH Jacob

Fra : John

Dato : 22-09-02 17:23

Er lige her : dk.edb.hardware.overclocking

John

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 22-09-02 17:51

Hej John
Jeg bruger new.bredband.dk ....og der er den altså ikke.
Så det er derfor jeg poster det her...håber på der er nogen der kan hjælpe

Hilsen Jacob

Fra : John

Dato : 22-09-02 18:12

Oki, Jacob det er forståeligt med den nyhedsgruppe

forresten hvad er multiplieren låst til på 1,8'eren ?

Fra : Øistein Wind

Dato : 22-09-02 21:29

> forresten hvad er multiplieren låst til på 1,8'eren ?
18x
....sku jeg mene

Øistein

Fra : Leony

Dato : 23-09-02 08:48

"Jacob Mjelde" <jacobmjelde@b2mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vil jo gerne ha den op på 2,4GHz, så jeg prøver naturligvis at sætte
FSB´en
> til 133/533...og VCore´n til 1,7....
DUTTER IKKE!!!

Skal du ikke være ked af. Jeg kan heller ikke få mit BD7-Raid med en 2,2'er
til at køre 133. Jeg har dog ikke prøvet med de store armbevægelser endnu.
Måske skal du ændre lidt på RAMtimings og strømmen til RAM.

> Lortet står og hyler som en ambulance og skærmen når ikke at tænde....

Når lortet hyler som en ambulance er det som regel tegn på:
Overophedning af cpu.
Køler forkert monteret.
Køler har ikke ordentlig kontakt med cpukernen.

> Så sætter jeg FSB jumperen tilbage og ændre VCore´n til 1,5.......så kan
jeg
> se frem til en hel time med spontane shutdowns osv. før den begynder at
> opfører sig normalt igen!!!

Normalt når man clocker er det god latin at resette BIOS efter hvert forsøg.
Har jeg i hvert fald læst.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/