Site downloader ?
Fra : Rene Frederiksen

Dato : 22-09-02 12:18

Hvor finde man en "site downloader" der virker ? Hvad hedder en sådan ?
(link til DL tak)

Mvh
Rene

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-09-02 12:40

"Rene Frederiksen" <rf-removethis@safekey.dk> writes:

> Hvor finde man en "site downloader" der virker ? Hvad hedder en sådan ?
> (link til DL tak)

Jeg bruger "wget", <URL:http://www.interlog.com/~tcharron/wgetwin.html>.
Wget er et kommandolinjeprogram (oprindeligt lavet til Unix), men der findes
vist et grafisk interface til det. Jeg har dog aldrig selv prøvet det.
<URL:http://www.jensroesner.de/wgetgui/>

/L

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 22-09-02 13:26

Hej og tak for svaret....Men jeg har prøvet den og finde den "rodet" og svær
at bruge....
Kender du en "lettere" version for en hærdet windowsbruger
RF

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-09-02 13:59

> [...]

> at bruge....
> Kender du en "lettere" version for en hærdet windowsbruger

Desværre ikke. Hvis wget er for overvældende (der *er* mange muligheder),
så kan du prøve at bruge den opskrift jeg altid bruger:

wget -m -k -np <url>

(-m : mirror, altså hent alle de sider der er links til også,
-k : konverter alle links til relative links, så kopien kan bruges
offline,
-np: no parent (hvis man f.eks. kun vil have det der ligger under subdir i
http://www.sted.com/blah/blah/subdir)
)

Det er ni ud af ti gange det jeg vil, resten af mulighederne slår jeg først
op hvis det her ikke virker.

/L

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 22-09-02 15:11

Problemet er ikke at bruge switche etc....
Problemet er at den du henviste skal kompiles og jeg har Winslow og dermed
ikke GZ "what ever" som unix/linus bruger til at kompile den med....

Rene

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-09-02 16:41

> [...]

> Problemet er at den du henviste skal kompiles og jeg har Winslow og dermed
> ikke GZ "what ever" som unix/linus bruger til at kompile den med....

Det link jeg gav havde også et link til wgetwin-1_5_3_1-binary.zip,
som er oversat til Windows. Det er ikke den jeg bruger nu (jeg bruger
den der følger med Cygwin), men jeg har brugt den før.

Angående http://www.westie.amok.dk/, så er det rigtigt at der ikke er
andre filer end index.html og gate.html (og godt klaret af programmet
at det fandt gate.html endda, jeg ved ikke om wget leder efter
filnavne i javascript). De resterende links er til andre sites, altså
andre servere. Et "site mirroring" program vil typisk kun tage en site
ad gangen (eller kunne man hurtigt downloade hele nettet :)).

/L

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 22-09-02 17:25

Hej....
Problemet er bare at jeg VED at der er mere end de to filer....

Rene

Fra : Martin Persson

Dato : 22-09-02 14:25

Jeg bruger et program der hedder HTTrack Website Copier. Det virker
upåklgeligt.
Det laver simpelthen et mirrow af en side og du kan vælge linkdybde om den
skal tage externe links samt hvilke filtyper og sikkert en del mere. Desuden
kan du afbruge og genoptage hvis det er et stort site.

Men det vigtigste er at der er FREEWARE.
Programmet kan downloades her

http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=HTTrack

Hilsen Martin

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 22-09-02 15:29

Hmm....Jeg kan altså ikke finde den fil jeg søger...Mærkeligt...

Jeg skal finde navne på ALLE "HTML og HTM" filerne på
www.westie.amok.dk

Men jeg kan KUN finde

Index.hmt
Index html
gate.html

Der SKAL værer en mere.....
HJÆLP....
(Dit program er OK...Og meget nemt at bruge..)
Rene

Fra : Martin Persson

Dato : 22-09-02 19:19

> [...]
>
> Der SKAL værer en mere.....
> HJÆLP....
> (Dit program er OK...Og meget nemt at bruge..)

Jamen du skal tænke på hvordan site mirror programmer virker. De følger blot
links nogle er mere sofistikerede end andre og finder links inde i
javascript, forms osv. Men hvis der ikke er link forbindelse fra index filen
til den fil du søger, på den ene eller den anden måde, vil programmet ikke
finde siden. Hvis du skal have en helt nøjagtig kopi skal du bruge andre
protokoller end http det er typisk ftp.

Hilsen Martin

Fra : Rune Glerup

Dato : 22-09-02 19:20

Rene Frederiksen skrev:

<klip>
> Der SKAL værer en mere.....
> HJÆLP....

Lige meget hvor meget du piber kan disse programmer af naturlige grunde
kun finde filer der henvises til på de urls du fodrer dem med. Hvis der
ikke linkes de “passwordbeskyttede” sider kan du ikke finde dem.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 22-09-02 19:44

Hej Rune.
Jeg "piber"(piver) ikke....Jeg har blot ikke fundet det rette værktøj til at
finde ALLE html siderne i et site og vil så frygteligt gerne finde det
værktøj.....

Hvis de forskellige "sitesnagger" der findes bruger links fra de forskellige
Html siden den kender er det ikke den jeg skal bruge...Få så kan jeg jo ikke
finde en side der er beskyttet med "password + .html" i koden.
Der er "flere ltr. Cola" på spil her så det er ikke ren leg !!!

Men tak for dit svar...Hvis der er nogle der har løsningen til "gåden" vil
jeg gerne høre fra jer.

Mvh
Rene

Fra : Rune Glerup

Dato : 22-09-02 20:52

Rene Frederiksen skrev:

> Hvis de forskellige "sitesnagger" der findes bruger links fra de forskellige
> Html siden den kender er det ikke den jeg skal bruge...Få så kan jeg jo ikke
> finde en side der er beskyttet med "password + .html" i koden.

Hvor er du kvik.

> Men tak for dit svar...Hvis der er nogle der har løsningen til "gåden" vil
> jeg gerne høre fra jer.

Den kan ikke lade sig gøre på lovlig vis.

Du kan lave et ulovligt angreb med en såkaldt ftp cracker (hvis der er
tilknyttet en ftp–server til sitet). Det er ikke alene ufatteligt dumt,
det kan også spores og er strafbart.

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 23-09-02 07:47

Jeg har INGEN ide om at bryde loven har har ikke skrevet at jeg vil ! og
ja...Jeg er en "kvik fyr"

Det ENESTE jeg har spurgt om (hvis du ellers kan læse tråden) er "Hvor finde
man en "site downloader" der virker ? Hvad hedder en sådan ? (link til DL
tak)"

Så hvis du har et svar vil jeg gerne høre fra dig...Ellers ikke ! :-/
(Tak for din venlighed)

Fra : Rune Glerup

Dato : 23-09-02 09:44

Rene Frederiksen skrev:

> [...]
> tak)"
>
> Så hvis du har et svar vil jeg gerne høre fra dig...Ellers ikke ! :-/

Sådan et stykke software kan ikke se mere end du selv kan ved at
downloade kode og kigge den igennem ... derfor kan det ikke lade sig
gøre med mindre man går af en anden vej en den “offentlige”.

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 24-09-02 10:11

> [...]

> Der SKAL værer en mere.....
> HJÆLP....
> (Dit program er OK...Og meget nemt at bruge..)

<snip/>

www.Tucows.com har ellers et kæmpe udvalg af offline browsere og site
copiers - du burde kunne finde mindst eet program som kunne hjælpe dig.

Hvilken fil søger du forresten?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt