Jeg vil, bliv ren.
Fra : ssm

Dato : 22-09-02 11:45

Fader Vor Du som er i Himmelen..(Her tegnes en pil fra Jorden og op imod
Himmelen)

Gud er som en fader for os og vores forhold til Gud ér ligesom en faders.
Gud vil ikke forsøge at skade én, og give én en sten i stedet for et brød.

Helliget blive Dit Navn.(Her tegnes en pil fra Jorden og op imod Himmelen)

Hav opmærksonhed over for Gud, og ikke glemme sig selv eller blive
absorberet af verden i dagligdagen. Hans navn skal helliges, for Gud er ikke
en Hr. Hvemsomhelst. Han er toppen i en unik væren. Altid ren og ret i hans
gøremål. Mange grunde til at holde hans navn rent og ikke give ham et
dårligt
omdømme.

Komme Dit Rige.(her tegnes en pil der går fra Himmelen og ned på Jorden)

Guds rige skal ned på Jorden, og være på Jorden. Selvom dele af Guds rige
allerede er nede på Jorden, er det her dog måske langt fra fuldstændigt her.

Ske din VIlje på Jorden, som den sker i Himmelen (Her udviskes barrieren
eller muren mellem mellem Himmel og Jord. Ligevægtsforholdet mellem lys og
mørke udlignes.)

Giv os i dag vort daglige brød.( Både det fysiske brød og det
"overnaturlige" brød. Her tegnes pilen fra Himmelen ned på Jorden.)

Forlad os vor skyld som også vi forlader vore skyldnere.( Her bliver vi
vasket rene af indflydelser fra himmelen. og vi forsøger at gøre os selv og
andre rene ved at give slip på skyld)

Sørg for vi ikke bliver ledt i fristelse.(Her blive vi forhindret i at gøre
os yderligere 'beskidte" så vi bevarer en ren hvid klædning.

men fri os fra det onde. (her bliver vi placeret/ledt et sted væk fra
indflydelser der KAN gøre os urene.)

Thi Dit er Riget.( Vi har kun vort liv til låns, men vi kan betale for for
at
bevare vort liv ved at forblive rene og ikke ødelægge os selv.)

og Magten, (Gud magter alt og vi kan forblive rene ved Hans hjælp.)

og Æren (Uden Ham var intet til af det som er. Vi skylder Ham alt. Alle vore
oplevelser: tanker, bevidsthed, følelser, krop, samvær med andre, lyd, lys,
farver, smag, lugt, kærlighed. ALLE oplevelser. Han har givet alt for intet.
Derfor står vi i gæld der kan betales hvis vi vil.)

Amen.

Fra : LowLifeDK

Dato : 22-09-02 18:55

> [...]
intet.
> Derfor står vi i gæld der kan betales hvis vi vil.)

Tal med din bank om denne påstand !

Fra : Live4Him

Dato : 22-09-02 22:14

"ssm" <ssm@io.dk> wrote in message news:amk74n$1tb$1@news.cybercity.dk...
> Fader Vor Du som er i Himmelen..(Her tegnes en pil fra Jorden og op imod
> Himmelen)

Klip

Det var en fin udlægning af Fadervor. Den har jeg ikke hørt før.

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-09-02 01:29

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Klip
>
> Det var en fin udlægning af Fadervor. Den har jeg ikke hørt før.

Helt enig, jeg synes det er en fremragende gennemgang af den centrale
kristne bøn, godt illustreret ved "pilene".

Een ting er jo at kunne lire den af, hvad de fleste konfirmanter kan, men
den er god at tænke lidt over.

Anders Peter Johnsen