abit bp6 dual - opsæt af frontside bus und~
Fra : esj

Dato : 22-09-02 11:09

Nu har jeg testet dette skægge motherboard under win ( nt) med et par
433'er
Det kørte fint omend det havde en tendens til at crashe ved standard -
setup (altså under MicroSofts håndtering !!!). Men det rettede sig
pænt efter download og brug af et værktøj til at sætte frontside bus
hastighed . Optimal var ca. 500 Mhz .
Desværre lader det sig ikke gøre at lave denne split opsæt i bios og
alt højere end std får desværre boardet til at fejle opstart.

Nu har jeg nedlagt win nt på denne pc for at køre Linux (red hat)
Men nu mangler jeg lige at finde en util til at styre bus-hastighed.
Hvis det findes .... PLEASE .....

Ps : jeg var faktisk imponeret af red hat-installationen . Ingen af de
problemer der plagede NT Rent faktisk tror jeg ikke, at jeg
vender tilbage til MS på det board. Jeg er bare spændt på hvordan
det reagere når, jeg bruger det til udvikling, internet etc...

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 22-09-02 20:05

"esj" <esjNoSpam@edb.dk> wrote in message
> [...]
> Desværre lader det sig ikke gøre at lave denne split opsæt i bios og
> alt højere end std får desværre boardet til at fejle opstart.

Huh? Skal jeg forstå det som om du ikke kan vælge 77MHz FSB fra BIOS eller?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : esj

Dato : 24-09-02 23:02

On Sun, 22 Sep 2002 21:05:24 +0200, "H3nrik V! [2670]"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

>"esj" <esjNoSpam@edb.dk> wrote in message
>>
>Huh? Skal jeg forstå det som om du ikke kan vælge 77MHz FSB fra BIOS eller?

Præcist.
Hvis jeg sætte bus hastighed i bios ,... stopper legen kort efter
post...
Først når boot er overstået er det muligt at lege med hastigheden.
(faktisk nødvendigt under win nt , da den først blev stabil ved en fsb

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 25-09-02 10:43

> [...]
> Først når boot er overstået er det muligt at lege med hastigheden.
> (faktisk nødvendigt under win nt , da den først blev stabil ved en fsb

Det lyder mærkeligt - men måske kan det haø' noget med at gøre, at
spændingen til CPU'erne først bliver stillet lidt efter FSB - så er der jo
ikke andet at gøre end en software løsning, og der kan jeg ikke hjælpe i
Linux, med mindre www.bp6.com har et eller andet fint værktøj?