Skærme
Fijala 3554
Opgradering til Win 98. Nu vil skærmen ikk~
Fra : Georg

Dato : 22-09-02 10:47

På to forskellige computere er det lykkedes mig at smadre billedet og
farverne.
De kørte begge med Win 95, og farverne var OK. Efter opgraderingen er de
begge på 640x480 pixels og max 16 farver. Og jeg kan ikke ændre denne
indstilling.
Hvad gør jeg nu?
Jeg troede, at programmet selv fandt den rigtige driver til skærmen. Den
kunne da selv finde ud af, at jeg havde sat en optisk mus på.
Mvh Georg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-09-02 12:00

Installer en driver til skærmkortet. Hvis Windows ikke kender det - og
Windows 98 er ved at være 4 år gammel - har det ikke den rigtige driver.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Georg

Dato : 22-09-02 13:31

Hvor får jeg sådan en fra?
Hvilke data skal jeg bruge for at få den rigtige?
Kan den hentes på nettet?
Den var jo i maskinen, mens Win 95 kørte. Nu er Win 98 bare "lagt ovenpå"
Mvh Georg.

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:qphj9.14573$Qk5.714853@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-09-02 13:34

Du må finde ud af hvad du har af skærmkort. Kik på skærmen under opstart, på
hardwaren, eller enhedshåndteringen i Controlpanelet, eller brug Windows
Update. Et par ord om hvilken PC her i gruppen kunne også være en
løsning... Vi andre kan jo ikke vide hvad du har af PC.

Har du prøvet at højreklikke på 'skrivebordet' og se hvad der står under
Egenskaber/properties ?