HJÆLP Fjernvarme
Fra : Joan Bisgaard Nielse~

Dato : 22-09-02 07:59

Hej NG

Er der en venlig sjæl der kan komme med et lille hint om hvad der er galt
med mit fjernvarmeanlæg.
Jeg tændte for mine radiatorer i ugen der gik, og der kom fint varme på.
Var i byen lørdag, og da vi kom hjem ville vi have lidt varme på, men det
skete intet.
Det har stået hele natten med åbne Radiatorer, uden det har hjulpet.
Fremløb fra værket er ca. 80 grader, men det der kommer i rørene er kun ca.
23 grader.
Der kommer varmt vand i varmeveksler men koldt ud(model redan type pr. tr.
25ato fra 1980)

Håber der er nogle der har en løsning.

--
Venlig hilsen
Jan Nielsen

Fra : murer

Dato : 22-09-02 08:14

"Joan Bisgaard Nielsen" <joan-bisgaard@nielsen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3d8d6a3b$0$11017$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> 23 grader.
> Der kommer varmt vand i varmeveksler men koldt ud(model redan type pr. tr.

Har du luftet radiatorene ud ???

Mvh Henrik

Fra : Joan Bisgaard Nielse~

Dato : 22-09-02 08:25

> Har du luftet radiatorene ud ???
>
> Mvh Henrik

Jep, uden at det hjalp

vh jan

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-09-02 08:54

Joan Bisgaard Nielsen wrote:
> [...]
> kun ca. 23 grader.
> Der kommer varmt vand i varmeveksler men koldt ud(model redan type

Hvis der på vekslerens primærside er 80 grader ind men koldt ud
(temperatur?), og der ikke afsættes nævneværdig effekt i
sekundærkredsen, så må flowet i primærsiden være meget lille. Check
afspærringsventiler og reguleringsventiler på primærsiden.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Peter

Dato : 22-09-02 09:53

Er der vand nok på fyret ?

Peter

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 22-09-02 11:17

> Er der vand nok på fyret ?
>
> Peter

LOL!

læs subj. linien! Fjernvarme!

Kasper Thor

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-09-02 11:28

Kasper Thor Larsen wrote:

> LOL!
>
> læs subj. linien! Fjernvarme!
>
> Kasper Thor

Ja, men der kan mangle vand i radiatorkredsen og derfor ingen
cirkulation; hvis der er trykekspansion, så check trykket.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-09-02 11:38

On Sun, 22 Sep 2002 12:17:04 +0200, "Kasper Thor Larsen"
<k2r@larsenDELETETHISSPAMFILTER.dk> wrote:

>LOL!
>
>læs subj. linien! Fjernvarme!

Der skal vel stadig være vand på fyret :-?

--
Jens

I got 356000 cps and my modem was sucked into the line.

Fra : Calle.

Dato : 22-09-02 12:32

Jens Petersen wrote:

> Der skal vel stadig være vand på fyret :-?

Fyret står jo hos fjernvarmecentralen, som navnet hentyder ligger fyret
fjernt. De skal nok sørge for at der er vand på.
Hos forbrugeren er der kun nogle ventiler og evt. en varmevæksler.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Joan Bisgaard Nielse~

Dato : 22-09-02 16:50

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sekundærkredsen, så må flowet i primærsiden være meget lille. Check
> afspærringsventiler og reguleringsventiler på primærsiden.

Når jeg lukker for en hane som sidder under varmeveksleren, bliver det rør
som går fra varmeveksleren igennem cirkulationspumpen , til et termometer og
derefter i gulvet varmt.
Men der kommer ikke varmt vand i radioatoerne.
Når man åbner hanen igen bliver det øverste rør koldt igen(ca. 24 grader)

vh jan