hvad skal der til?
Fra : Michael Hagelquist

Dato : 21-09-02 21:27

hvordan får man den bærbar på nettet med mobil telefon
hvad skal der til?

Fra : Søren Blom

Dato : 22-09-02 00:39

"Michael Hagelquist" <mh@post9.tele.dk> skrev
> hvordan får man den bærbar på nettet med mobil telefon
> hvad skal der til?

Du skal have et abonnent hos en ISPer der tilbyder at du kan kalde op fra en
mobil telefon, selv bruger jeg TDC.
Der udover skal du have en mobil telefon der kan sende data bruger selv en
Ericsson SH 888 (ja ja, grin bare) og enten trådløs eller kabel forbindelse
imellem computer og telefon, så ruller det.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Michael Hagelquist

Dato : 22-09-02 18:32

Tak for dit svar -håber at få lidt flere oplysninger af dig?

Kan du ikke henvise til en hjemmeside med dit abbonnement til mobil
opkobling.

Hvilken udbyder har du?

hvilken type mobil abbonnement er det?

hvad er det billigste idag og hvad for en telefon anbefaler du?

Efter verificering af brugernavn og password er jeg på nettet.

Hvor har du disse oplysninger fra,hvilken udbyder?

du siger det ikke er et data abbonnement?

hvilket nummer ringer du op fra mobilen for at komme på nettet?

Kan du henvise til dit abbonement type på en hjemmeside -måske hos nokia

Michael

Fra : kenth hvam

Dato : 22-09-02 10:46

"Michael Hagelquist" <mh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan får man den bærbar på nettet med mobil telefon
> hvad skal der til?

Du skal have et data abo. hos din mobiludbyder, enten Highspeed data eller
GPRS, og en mobiltlf. med mulighed for samme.

Bruger selv nokia d211....

kenth

Fra : Per

Dato : 22-09-02 12:08

Fra : Per

Dato : 22-09-02 23:31

> Tak for dit svar -håber at få lidt flere oplysninger af dig?

Selv tak!

> Kan du ikke henvise til en hjemmeside med dit abbonnement til mobil
> opkobling.
>
> Hvilken udbyder har du?

Get2net (gratis). Jeg tror også Opasia Net Basis har gratis ISP mulighed.
Du betaler dog minutpris som var det en normal samtale.

> hvilken type mobil abbonnement er det?

Ganske normalt mobilabb. hos TDC Mobil.

> hvad er det billigste idag og hvad for en telefon anbefaler du?

En mobiltelefon med mulighed for indbygget moden. Kan også få's/købes som
PCMCIA kort.
På nyere mobiltelefoner, mener jeg at man kan opkoble med en hastighed på ca
64kb/s.
Mine 9,6kb/s på min 6150 er ok til mail og fax.

> Efter verificering af brugernavn og password er jeg på nettet.

Get2net.dk

> Hvor har du disse oplysninger fra,hvilken udbyder?

I tilfældet med en Nokia telefon (f.eks. Nokia 6150) og Nokia's Datasuite på
en CD og et datakabel eller IR, hvis man er til det, virker telefonen som et
ganske almindeligt modem, med de samme muligheder som, hvis du tilsluttede
et Lazat modem f.eks. Det eneste jeg ikke kan med mit mobilmodem, er at jeg
ikke kan koble mig op på noget af det udstyr (PABX'er), jeg gerne vil
fjernkonfigurerer. Men det er nok en eller ander drivermangel i Datasuiten.

> du siger det ikke er et data abbonnement?

Jep. Et ganske alm. mobilabb.

> hvilket nummer ringer du op fra mobilen for at komme på nettet?

Et nummer i Get2net's opkaldspulje for analoge modem.

> Kan du henvise til dit abbonement type på en hjemmeside -måske hos nokia

På Nokia's side kan du se hvilken mobiltelefon du kan bruge til formålet.

Hilsen
Per Jørgensen