utilities
Fra : Lars Kramer Kristens~

Dato : 21-09-02 21:13

Hej gruppe

Jeg skal bruge et lille program der kan konvertere en simpel regnearksfil til en
html-fil som er kompatibel med alle browsere, og hvor der ikke kommer alt muligt
dilder-dalder med som der gør hvis man prøver at gemme en MS Excel-fil i
html-format. Er der nogen af jer der ved hvor man kan skaffe et sådant lille
program?

Derudover savner jeg et program til der automatisk kan reducere opløsningen
proportionalt på alle billedfiler i en filmappe. Det eneste man skal fortælle
programmet er hvilken mappe filerne ligger i, hvad den nye horisontale eller
vertikale opløsning skal være, og hvad outputfilerne skal hedde, fx X_small,
hvor X er navnet på den oprindelige fil.

På forhånd tak for gode ideer.

Med venlig hilsen, Lars Kramer

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 22-09-02 11:41

"Lars Kramer Kristensen" <lars_kramer1@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> vertikale opløsning skal være, og hvad outputfilerne skal hedde, fx
X_small,
> hvor X er navnet på den oprindelige fil.

Er det ikke noget lignende PowerNailer du søger?
(http://virtuamedia.inmatrix.com/)
Du kan finde flere på http://www.tucows.com .

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Lars Kramer Kristens~

Dato : 22-09-02 13:04

Christian Jakobsen wrote:
> "Lars Kramer Kristensen" <lars_kramer1@hotmail.com> wrote in message

> Er det ikke noget lignende PowerNailer du søger?
> (http://virtuamedia.inmatrix.com/)
> Du kan finde flere på http://www.tucows.com .
Nej, ikke helt. Jeg har ikke brug for generering af html-sider, men kun
billedmanipulationen. Så vidt jeg kan se, har programmet heller ikke mulighed
for proportional reduktion, dvs. at man kun angiver fx den horisontale
reduktion, og at den vertikale så beregnes automatisk afhængigt af det enkelte
billedes størrelse. Der er vist heller ikke mulighed for at bestemme hvad
output-filen skal hedde. Men det kan være at jeg ikke har studeret programmet
grundigt nok! Man kan gøre det jeg ønsker i ACDSee, men kun med et enkelt
billede ad gangen, så det tager lidt tid hvis man skal have lavet mange
thumbnails. Men tak for hjælpsomheden. Måske du har et andet forslag?

Fra : Claus Sørensen

Dato : 23-09-02 12:50

Lars Kramer Kristensen wrote:

> [...]
> kommer alt muligt dilder-dalder med som der gør hvis man prøver at gemme
> en MS Excel-fil i html-format. Er der nogen af jer der ved hvor man kan

Hvis du udelukkende bruger Windows, så tag et kig på OpenOffice.org, hvor
der er mulighed for at gemme som HTML 3.2 (er dog ikke helt efter
specifikationerne).

OpenOffice.org kan hentes via SunSite.dk:

http://mirrors.sunsite.dk/openoffice/localized/da/1.0.1/

Hvis du benytter Linux. så er Gnumeric også god til at gemme som HTML, men
jeg har dog ikke teste, om HTML-koden validerer.

De herligste hilsner

Fra : Lars Kramer Kristens~

Dato : 23-09-02 19:39

Hej Claus

Tak for forslagene. Jeg kigger på begge muligheder.

Med venlig hilsen, Lars

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-09-02 10:53

> [...]

> vertikale opløsning skal være, og hvad outputfilerne skal hedde, fx
X_small,
> hvor X er navnet på den oprindelige fil.

Det klarer photoshop ihvertfald.

/Per

Fra : Lars Kramer Kristens~

Dato : 23-09-02 19:40

Hej Per
"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse

> Det klarer photoshop ihvertfald.

Ok, tak for tippet. Jeg prøver at finde min Photoshop LE frem fra de støvede
gemmer og se om den også kan.

Venlig hilsen, Lars