"Fleksibelt" nedløbsrør?!
Fra : Bo Velschow

Dato : 21-09-02 15:57

Hej

Jeg har et lille problem:
Efter en tagrenovering skal jeg have sluttet en (ny) 5" tagrende (Lindab
Rainline i galv.) til et 75 mm (plast)nedløbsrør, som går vinkelret ud fra
huset (det følger ét af spærene på vores carport, som er bygget mere eller
mindre sammen med selve huset. Røret har selvfølgelig et svagt fald væk fra
huset ). Fra undersiden af min nye tagrende til undersiden af 75 mm
røret er der ca. 28 cm. Jeg kan derfor umiddelbart se, at den konventionelle
løsning med tudstykke og 2 stk 45 gr bøjninger ikke du'r, da dette vil fylde
en del mere i højden (og jeg kan/vil ikke flytte nedløbsrøret!).

Plastmo ser ud til at have nogle mulige løsninger - men jeg vil da godt
høre, om nogen har en smart løsning på dette problem?? Evt. et flex-rør a la
det, man kender fra ventilations-sammenhænge (aftræk fra emfang,
tørretumblere osv.)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
dr-bo@post2.tele.dk

Fra : Bachelor

Dato : 25-09-02 01:19

"Bo Velschow" <dr-bo@post2.tele.dk> wrote in
news:3d8c88e4$0$39032$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner
dette

> [...]
> se, at den konventionelle løsning med tudstykke og 2 stk 45 gr bøjninger
> ikke du'r, da dette vil fylde en del mere i højden (og jeg kan/vil ikke

Både Icopal (PVC) og Lindab (stål) laver fittings efter opgave.