malertape
Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 21-09-02 14:42

Hej

Der var tidligere en tråd om, hvordan man fjerner klister og papir fra
malertape, der har siddet for længe. Vi kunne vist ikke få løsningen.

Til trods for jeg vidste, at man helst skal fjerne tapen ret hurigt, lod jeg
det sidde en uge på et vindue, og kunne så ikke få det ordentligt af.

Så prøvede jeg: sprit, viskelæder, vinduespuds og så terpentin - det sidste
tog alt det klistrede. Så skal jeg bare have fjernet terpentinresterne!

VH Birgitte

Fra : Calle.

Dato : 21-09-02 15:04

Birgitte Abkjær wrote:
> [...]
>
> Så prøvede jeg: sprit, viskelæder, vinduespuds og så terpentin - det
> sidste tog alt det klistrede. Så skal jeg bare have fjernet

Brug det blå tape for eftertiden. det kan fjernes op til 8 uger efter. Man
kan også flytte rundt med det hvis man har mange stykker af samme størrelse
der skal males.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 22-09-02 09:51

On Sat, 21 Sep 2002 15:41:53 +0200, "Birgitte Abkjær"
<paogba@oncable.dk> wrote:

> [...]
>tog alt det klistrede. Så skal jeg bare have fjernet terpentinresterne!

En vindueskraber med et barberblad i kunne have sparet dig for en del
arbejdstid. Fås for en tier i de fleste byggemarkeder.

Lars

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 22-09-02 10:21

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> En vindueskraber med et barberblad i kunne have sparet dig for en del
> arbejdstid. Fås for en tier i de fleste byggemarkeder.

Hej

Har erfaring med, at der så kommet ridser på vinduet.

VH Birgitte

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 22-09-02 10:33

>Har erfaring med, at der så kommet ridser på vinduet.

Det er der i hvert fald ikke kommet her hos mig. Så jeg går ud fra, at
glasset er hårdere end barberbladet (uden jeg dog ved det med
sikkerhed)

vh
Lars

Fra : Møller

Dato : 22-09-02 10:44

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message

> Det er der i hvert fald ikke kommet her hos mig. Så jeg går ud fra, at
> glasset er hårdere end barberbladet (uden jeg dog ved det med
> sikkerhed)

Det tror jeg ikke, at du skal regne med. Du kan sagtens lave ridser i glas
med barberblade, skrabere o.lignende metalgenstande, men ned forsigtig
afskæring med barberblad er risikoen minimerer, du skal holde den skarpe æg
fremad og så høvle maling m.v. af ikke skrabe, men skære.

Hvis du ser efter, vil du kunne finde mange bilruder, der er blevet skrammet
af isskrabere, hvor man virkelig skraber is væk.

Jeg har ridser i vinduerne i mit sommerhus, fordi nogle syntes, at det da
var skægt, at man kunne tænde en tændstik ved at stryge den på glas. men der
er altså kraftig slibemiddel i tændstikhoveder (eller var i hvert fald)

Møller

Fra : Jørgen

Dato : 22-09-02 10:47

Man skal ikke skrabe med kanten, men lad den glide langs med ægget af bladet
og hvis der kommer noget på skraberen tørrer mandet af

hilsen
Jørgen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 22-09-02 20:39

Smør den fastbrændte tape ind i madolie, lad det side i 1 time, så er det
lige til at tage af

John Vedsegaard