Re-mailer og PGP (Newbie)
Fra : Jørgensen

Dato : 21-09-02 13:54

Hej Nyhedsgruppe.

Undskyld mit lidt banale spørgsmål, men jeg har altså søgt længe i
udenlandske grupper og på diverse søgemaskiner.

Dér er en del god forklaring ... men jeg kan slet ikke få de praktiske
eksempler til at fungere.

Det jeg godt kunne tænke mig, er en virkelig "step by step guide" til brugen
af re-mailers.
Og med adresser m.v. på re-mailers som VIRKER !!!

Håber én af jer vil bære over med min uvidenhed, og bruge lidt tid på at
beskrive dette.

Jeg har lavet en hotmail-account.

Fra den ... kunne jeg godt tænke mig :
1. Kryptere en meddelelse med PGP ... for derefter at sende den til en
person.
Meddelelsen ligger på harddisken, og krypteres dér. Vedhæftes så til
mailen.
Meddelelsen skal sendes gennem 2 re-mailers
Modtager-personen kunne for eksempel være min normale E-mail konto ...
for lige at teste at det virker.

2. Sende en meddelelse til en nyhedsgruppe.
Meddelelsen skal sendes gennem 2 re-mailers
Nyhedsgruppen kunne for eksempel være dk.edb.sikkerhed

Derudover er der så den modsatte vej.
En person ønsker at skrive tilbage til mig.
Jeg antager at de så skal skrive til den adresse som er angivet i nr. 2
re-mailer adresse.
Denne mail skal så via den 1'ste re-mailer adresse ... ende op i min
hot-mail-adresse.

Det jeg ønsker er "maximum sikkerhed" ... så jeg går ud fra at jeg skal
"signe op" hos 2 re-mailere, og IKKE bruge nogle af de web-baserede.

P.S.
Det skal altså ikke bruges til noget ulovligt ... det er ren "nysgerrighed"

Jan