Kan ikke pinge mere
Fra : NISC

Dato : 21-09-02 13:11

Jeg havde opsat min XP home og min XP pro i netværk med fælles ADSL
adgang, ved hjælp af Simpel Server som beskrevet i AOD for et par
måneder siden. Det virkede fint med egen hjemmeside server med
familiebilleder skabt med Frontpage 2002.
På grund af noget med frontpageserverunderstøttelse kunne jeg dog ikke
sikre adgangen til kun de som jeg ønskede. Derfor begyndte jeg at
"forbedre", først med Apache, og det duede ikke, så med diverse andre
servere, men ingen understøttede de nævnte Frontpage udvidelser.
Så satte jeg allemulige ms programmer ind ASP, ISS, og hvad de nu
hedder, men det var kun Simpel Server som overhovedet ville samarbejde
med en virksom Site.
til slut slettede jeg alle servere, og XP Pro'en, som er den som skal
være server, genindstallerede jeg efter formattering.
Efter meget bøvl frem og tilbage mellem computerne om opsætning af
hjemmenetværk fik jeg det til at virke igen. Som netværk, og næsten
kun det.
For jeg kan ikke pinge fra den ene computer til den anden. Begge
pinger fint ud i verden. Af en eller anden grund kan Pro'en som skal
være server godt hente websiden fra min home når jeg sætter Simpel
Server op på WPhome. Den anden vej sker der ikke en pind.
Computerne er forbundet med en switch fra TekCom 10/100 mini.
Er der en som kan give mig en løsning på problemet?
Og hvad med Pro'en, er der en IIS på den og hvordan strater jeg den?
PFV Tak NISC