RH7.3 2 netkort eth0 virker ikke
Fra : Søren

Dato : 21-09-02 08:44

Hej

Jeg har lige installeret en RH7.3 på en maskine med to netkort.
Eth0 bliver loadet og jeg kører PPPoE over det, så det virker fint.
Men Eth1 kan jeg ikke aktiver i Network device control.kortet er dog
listet her.

Hvis jeg laver en reload af network så lukkes eth0 og ppp0 ned og op
igen, men eth1 er ikke med selv om jeg har sagt, at den skal aktiveres
ved opstart.

eth0 er et 3c905 og eth1 et SMC EZ (RTL8139).

Al hjælp modtages

Mvh
Søren

Fra : Michael Andreasen

Dato : 21-09-02 09:42

"Søren" <sc@loekkegaard.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved opstart.
> eth0 er et 3c905 og eth1 et SMC EZ (RTL8139).

Hvad sker der hvis du skriver:

# ifconfig eth1 up

??? Kommer der fejl? Hvad hvis du gør sådan her

# modprobe 8139too
# ifconfig eth1 up

??? virker det?

Mvh
MIchael

Fra : Soeren

Dato : 21-09-02 18:15

> Hvad sker der hvis du skriver:
>
> # ifconfig eth1 up
>
> ??? Kommer der fejl? Hvad hvis du gør sådan her

> [...]

Jeg prøvede at reinstallere RH, og nu kan man komme i kontakt med eth0+1 og
den skriver OK under boot. så langt så godt..´
Jeg har for at teste prøvet at give begge kort en IP og aktivere dem, og de
ser ud til at virke fint
Nu vil den så bare ikke aktivere PPPoE på eth0
Jeg har prøvet at bytte kablerne og så prøve at kører PPPoE på Eth1
men den vil ikke aktivere.
nogle gode råd?

Mvh
Søren

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 21-09-02 12:20

Søren wrote:
> eth0 er et 3c905 og eth1 et SMC EZ (RTL8139).
>
> Al hjælp modtages

Jeg har præcist sådan to netkort siddende i min server og de virker fint- så
der ER håb

Det drillede mig dog en del (vist fordi jeg har 4 i alt), og på et tidspunkt
slettede jeg alle kort og det hele i netværksapletten og genstartede
maskinen. Så fandt kuzu dem igen ved genstart og jeg kunne sætte dem op
igen i netværksapletten.

Gunner.

--
Aktiv i projektet Gnu Skole http://www.gnuskole.dk/
Et projekt med det formål at udbrede brugen af Open Source Software i