Access -> MS SQL
Fra : Lars Aagaard

Dato : 20-09-02 23:20

Hej,

Nedenstående kode bruges til at slette poster som er mere end 20 min. gamle.

OnlineSQL = "DELETE * FROM Online WHERE_
(Tid < #" & DateAdd("n", -20, Time()) & "#) or (Tid > #" & DateAdd("n", +1, Time()) & "#)"

Virkede fint i Access, men efter omlægning til MS SQL giver den flg. fejl:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E14)
Line 1: Incorrect syntax near '*'.

Nogen idéer?
På forhånd tak

Lars Aagaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-02 00:00

Lars Aagaard skrev:

> [...]
> den flg. fejl:
>
> Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E14)

DELETE * virker ikke i MSSQL - fjern stjernen i dine DELETE-
forespørgsler (syntaks: DELETE FROM foo WHERE bar = 'foobar').

Derudover skal der ikke # om datoer i MSSQL. Time virker ikke -
måske kan du bruge GETDATE().

Der er en del forskelle mellem Access SQL og MSSQL.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Aagaard

Dato : 21-09-02 10:29

Hej Jens

Mange tak for hjælpen
Stjernen blev fjernet, og # blev erstattet med: ' så kørte det bare.
TIME() ser ud til at virke fint...

Lars Aagaard

Lystfisker Forum - Danmarks mest aktive forum for lystfiskere
http://www.123nu.dk/
Fangster.dk - Din personlige fangstjournal på nettet.
http://www.fangster.dk/