kan ikke åbne asp filer
Fra : Kaspar Kromann

Dato : 20-09-02 20:16

hej jeg sidder med et problem. Håber nogen kloge hoveder kan hjælpe.

Jeg er ved at lave en hjemmeside med asp, men min computer vil ikke give mig
lov til at åbne asp-filer som ligger på min HD. Jeg får bare en meddelelse
om at jeg har valgt at hente en fil fra et givent sted på HD, og om jeg vil
gemme, åbne eller anullere. Men det er lige meget hvad jeg vælger der sker
ikke noget, jeg har tidligere kunnet åbne asp-filer på pc´en. Og på nettet
er der heller ikke nogle problemer med at kører sider med asp.
Er der nogen som kan hjælpe, please.
hvis i mangler information så skriv endelig jeg er ved at være løbet tør for
ideer.

på forhånd tak for hjælpen
venlig hilsen
kaspar

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 20-09-02 20:25

> [...]
> om at jeg har valgt at hente en fil fra et givent sted på HD, og om jeg

Har du installeret IIS ?
Hvis nej, så gør det.

Har du prøvet at hente siden med følgende i din adresse linie i browseren:
http://localhost/webnavn/dinside.asp

Mvh
Kasper K

Fra : Kaspar Kromann

Dato : 20-09-02 20:53

måske jeg har tidligere installeret IIS og PWS men genvejen under
adminstration virker ikke der sker simpelthen ikke noget når jeg trykker på
dem biblioteket winnt/system32/inetsrv findes og indholder også nogel filer
bl.a PWS.exe men her kan jeg heller ikke kører den
skal jeg til at geninstallerer windows ??

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 21-09-02 14:20

> [...]

filer
> bl.a PWS.exe men her kan jeg heller ikke kører den
> skal jeg til at geninstallerer windows ??

Hvad sker der når du skriver:
http://localhost/

Mvh
Kasper K

Fra : Kaspar Kromann

Dato : 22-09-02 20:13

der skriver denne side kan ikke vises.

hilsen
Kaspar K

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 22-09-02 21:02

> der skriver denne side kan ikke vises.

Så er der ingen webserver.
Hvilket OS kører du med?

Mvh
Kasper K

Fra : Kaspar Kromann

Dato : 22-09-02 21:34

> Så er der ingen webserver.
> Hvilket OS kører du med?
>
> Mvh
> Kasper K

jeg bruger win2000 pro

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-02 21:15

Kaspar Kromann skrev:

> der skriver denne side kan ikke vises.

Fjern hakket i "Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl" under IE's
indstillinger (fanebladet "Avanceret") - prøv igen, og fortæl
hvilken fejlmeddelelse du får.

PS: Når du citerer tekst fra tidligere indlæg bør du følge
retningslinjerne på <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Det vil sige svar nedenunder den tekst du citerer og citer kun den
tekst der er nødvendig for at forstå dine egne kommentarer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Kaspar Kromann

Dato : 22-09-02 21:37

> Fjern hakket i "Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl" under IE's
> indstillinger (fanebladet "Avanceret") - prøv igen, og fortæl
> hvilken fejlmeddelelse du får.

jeg får stadig at vide at, severen blev ikke fundet siden kan ikke vises

venlig hilsen
KK

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-09-02 21:53

Kaspar Kromann wrote in

> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse
>>
> jeg får stadig at vide at, severen blev ikke fundet siden kan ikke
> vises

siden du tilsyneladende har basale problemer med at få IIS til at virke,
så vil jeg foreslå dig, at du spørger videre i dk.edb.system.ms-
windows.server, hvor spørgsmål om konfiguration af IIS retteligt hører
hjemme.

FUT: dk.edb.system.ms-windows.server

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-02 21:46

Kaspar Kromann skrev:

> jeg får stadig at vide at, severen blev ikke fundet siden kan
> ikke vises

Så kører din webserver ikke. Prøv at installere den igen. Hvis du
er i tvivl om hvordan så beskriv her hvilket operativsystem du skal
installere under.