MySQL insert problem...
Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 20-09-02 17:05

Hej,

jeg har en MySQL 3.23.28 kørende på en HPUX 10.20, og den har kørt fint
hidtil. Imidlertid er der opstået et mindre problem:

på én tabel:
+------------+------------------+------+-----+---------------------+--------
--------+
| Field | Type | Null | Key | Default | Extra

+------------+------------------+------+-----+---------------------+--------
--------+
| id | int(10) unsigned | | PRI | 0 |
auto_increment |
| listid | int(11) | | | 0 |

| userid | int(11) | YES | | NULL |

| orgid | int(11) | YES | | NULL |

| createdate | datetime | | | 0000-00-00 00:00:00 |

| modifydate | timestamp(14) | YES | | NULL |

| status | varchar(10) | | | |

+------------+------------------+------+-----+---------------------+--------
--------+
7 rows in set (0.00 sec)

kan jeg nu ikke længere indsætte -der er 1262 rækker i tabellen.
Jeg kan godt opdatere på tabellen, men ikke indsætte !??! -hvis jeg
specificerer et id (dvs. lader hånt om autoincrement), kan jeg godt
indsætte -forudsat at dette id ikke findes i forvejen, selvfølgelig.
Nogen der har set samme opførsel, eller har forslag til hvad der kan være
galt?

I mellemtiden prøver jeg at kopiere tabellen over i en ny, slette denne, og
genskabe den....

vh. Jørgen

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-09-02 23:09

"Jørgen Østergaard" <joesterg@hotmail.comremovethis> wrote in message
> Hej,
>
> Nogen der har set samme opførsel, eller har forslag til hvad der kan være
> galt?

Det er svært at stille en diagnose uden at kende de specifikke symptomer.
F.eks. - Hvilken fejlmeddelelse får du?

Mvh
Jesper

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 01-10-02 09:39

Hej Jesper,

du har helt ret -problemet var imidlertid, at jeg ikke fik en
fejlmeddelelse. MySQL kommer ud og fortæller mig at det hele er gået godt...
-det viste sig så også at være en korrumperet fil, der var årsagen til at
MySQL ikke opførte sig pænt. Det er løst nu. Jeg kan ikke lade være med at
tro at det er MySQL selv, der på en eller anden måde har korrumperet den,
men da jeg ikke er sysadm på det system, så kan jeg selvfølgelig kun have
bange anelser, og ikke konkret viden.

vh. Jørgen