ISDN router eller PCI kort?
Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 22-02-01 20:44

Jeg skal instalere en Linux firewall og staar med valget mellem en extern
ISDN router eller et PCI kort internt i maskinen. Den skal dele en TDC (hvad
staar det egentlig for?) Pro@cces ISDN forbindelse mellem omkring 10
maskiner paa 2 segmenter, og jeg undrer mig over om det er noedvaendigt med
en router til 2000-3000 naar firewall'en alligevel goer det samme og et PCI
kort kun koster 400.

Paa forhaand tak, Lasse

Fra : Kent Friis

Dato : 22-02-01 21:51

Den Thu, 22 Feb 2001 20:44:24 +0100 skrev . .. -_ --__--- RDX ---__-- _- .. .:
>Jeg skal instalere en Linux firewall og staar med valget mellem en extern
>ISDN router eller et PCI kort internt i maskinen.

AVM B1 er rigtig gode ISDN-kort. Eicon Diva 2.01 kortene har jeg heller
ikke haft de store problemer med (men hold nallerne fra 2.0 kortene).

>Den skal dele en TDC (hvad
>staar det egentlig for?) Pro@cces ISDN forbindelse

ProAccess ISDN? Det plejer da mig bekendt at være ADSL.

>mellem omkring 10 maskiner paa 2 segmenter,

Øh segmenter?

>og jeg undrer mig over om det er noedvaendigt med
>en router til 2000-3000 naar firewall'en alligevel goer det samme og et PCI
>kort kun koster 400.

Jeg har ikke set nogen gode kort til 400.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - nu med thumbnails på grafiksiderne.

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-02-01 22:59

". .. -_ --__--- RDX ---__-- _- .. ." <rdx@worldonline.dk> wrote:

>Jeg skal instalere en Linux firewall og staar med valget mellem en extern
>ISDN router eller et PCI kort internt i maskinen. Den skal dele en TDC (hvad
>staar det egentlig for?)

Tele Danmark Could_not_find_an_unoccupied_domain_name

> [...]
>en router til 2000-3000 naar firewall'en alligevel goer det samme og et PCI

Har du brug for tilbagekaldsmuligheden, hvor centralen ringer op, hvis
der kommer trafik udefra til din ip-adresse? Jeg ved ikke, om nogen
har fået det op at køre med Linux, men jeg har i anden sammenhæng
hørt, at det skulle være et helvede at få Linux til at acceptere
ppp-opkald udefra - i hvert fald sammenlignet med andre *N*X'er.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : frank damgaard

Dato : 23-02-01 02:43

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> hørt, at det skulle være et helvede at få Linux til at acceptere
> ppp-opkald udefra - i hvert fald sammenlignet med andre *N*X'er.

Jeg ringer da hjem til min linux-æske til Zyxel Omninet+ (ekstern serial)
med mulighed for PPP, X75, V110 og V120. (V110 er god fra mobiltelefonmodem)

Men det er måske call-back du tænker på ?

Men man skal jo have passende programmer installeret til at håndtere det.
Jeg har mgetty og pppd kørende, og mgetty+pppd skal sættes korrekt op
som beskrevet i vejledningerne i megtty.

--
Frank Damgaard

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-02-01 20:36

frank damgaard <frank.damgaard@no.spam> wrote:

>Men det er måske call-back du tænker på ?

Næ, det var nu rent indkald, men det er som sagt andenhåndsviden for
mit vedkommende.

Fra : Kent Friis

Dato : 25-02-01 21:17

Den Thu, 22 Feb 2001 22:59:03 +0100 skrev Allan Olesen:

> [...]
>hørt, at det skulle være et helvede at få Linux til at acceptere
>ppp-opkald udefra - i hvert fald sammenlignet med andre *N*X'er.

Der er ingen problemer med det, når man bruger ipppd (ISDN-kort). pppd
er nok sværere (analog og serielle T/A'er).

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - nu med thumbnails på grafiksiderne.

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 02-03-01 13:01

Hvis det eller har interesse står TDC for:

Tele Danmark Communications.
-og er TeleDanmarks officielle nye navn vedtaget på deres sidste
generalforsamling

Jeg ved ikke om dette navne-skift er lavet så man på ny kan fuppe, mislede,
og snyde almindelige forbrugere på ny.
Man kunne frygte det.

MVH
Christian Gufler