Fast eller Dynamisk IP adresse
Fra : sophus

Dato : 20-09-02 09:08

På trods af det før har været diskuteret her, er jeg fortsat i tvivl:

Har bestilt ADSL hos Tele2. Forbindelsen har jeg tænkt delt mellem 4
bærbare via en ny trådløs router/gateway, koblet til modem'et leveret
fra Tele2. Gateway'en kan DHCP, Nat'te etc så teknisk skulle det være
muligt at dele både fast og dynamisk IP- adresse.

Hvad vil fungere bedst og mest problemfrit for alle 4 brugere:
Dynamisk eller fast IP adresse?

Vores forbindelse skal primært bruges til standard-internet+ email
brug, ingen planer iøjeblikket om at have server etc..

Er sikkerhedsproblemerne meget større ved fast IP adresse?

Er det i sidste ende nemmere og mere stabilt at have en fast IP
adresse??

vh

Sophus