"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns928F7211F5EF8joenssoncsaucdk@130.225.247.90...
> "Niels Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.com> wrote in
> news:amdatd$14km$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk:
> > Så fik jeg langt om længe byttet min Viewsonic P95f ud (det var
> > den, der havde lidt uens farve og "skygger").
> > Den skærm jeg har fået i bytte synes dog at være lidt utydelig i
> > venstre side af skærmen - ca. 4 cm
> Det lyder da ikke så godt. Er det tilfældet i alle opløsninger, og
> opdateringsfrekvenser. Har du testet med et andet grafikkort/kabel.
> Bare for at udelukke at det ikke er eksterne enheder der er skyld i
> det.
Ja, det ser ud til at være i alle opløsninger.. :(
Desuden kører jeg med BNC-kabel (som vist ikke skulle være så overførsel mod
de sædvanlige problemer) - OG har for nyligt købt et GeForce 4Ti kort for at
være sikker på, at fejlene på min gl. skærm ikke skyldtes grafikkortet.
> Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke krav du stiller til skærmen, men du
> har vel taget i betragtning at den kører 0.27 i kanterne og 0.25 i
> midten af skærmarealet? Jeg synes ikke der er nogen udpræget forskel på
> midt og kant, men det kan jo være du har bedre øjne/højere krav?
Jeg *tror* absolut ikke, at det bare er det. Jeg synes i hvert fald ikke, at
jeg lagde mærke til det på den gamle skærm..
Ved du egentlig, hvad der er den "anbefalede opløsning" hvis der er en
sådan?
> > Desuden er der en meget tynd, 1-2 cm lang lodret ridse i skærmen
> > (som gør at farverne spredes som i et prisme = det *kan* ses med
> > det blotte øje). Jeg håber I kan give mig et par råd til, om disse
> > 2 ting er noget jeg bør/skal/kan acceptere - eller hvad?
> Ridser i skærmen skal du ikke acceptere, de kan ikke fjernes.
[...]
> Men for lige at summe op, så kan man ikke fjerne ridser på skærmfladen.
> Man kan måske udglatte dem så de ikke er så tydelige - men hvis jeg var
> dig ville jeg helt klart brokke mig til InfoCare igen. For hvis du selv
> skal til at udglatte ridser på en helt ny skærm, så falder den i værdi
> og det er jo ikke fedt, når det nu er en helt ny skærm.
Tak for rådet - det var lige det jeg havde brug for at høre!
Så tror jeg, at jeg vil forsøge at snakke med Infocare om problemet på
mandag - og håbe, at de er til at snakke med - for det ER surt, at et
problem man ikke selv har skabt skal irriterende én.
Surt med din skærm/kat i øvrigt! ;)
Takker for svaret!
Venlig hilsen
Niels