Afsøge netværk
Fra : Henning

Dato : 19-09-02 15:08

Findes der et værktøj, som kan scanne netværket, og oplyse IP-numrene
på de fundne MAC-adresser? Simpelthen en "what-is" ?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-09-02 15:30

Henning <newsmail@mailme.dk> writes:

> Findes der et værktøj, som kan scanne netværket, og oplyse IP-numrene
> på de fundne MAC-adresser? Simpelthen en "what-is" ?

I gamle dage kunne man pinge broadcastadressen. I dag skal du pinge
alle IP-numre paa netvaerket (bare saa der kommer een pakke tilbage).

Herefter kan du spoerge "arp".
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henning

Dato : 19-09-02 15:34

On 19 Sep 2002 16:29:45 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

>I gamle dage kunne man pinge broadcastadressen. I dag skal du pinge
>alle IP-numre paa netvaerket (bare saa der kommer een pakke tilbage).
Hvordan sætter man serveren til at gøre det automatisk, ex. alt i
192.168x.x-området?

>Herefter kan du spoerge "arp".

Forudsat jeg ikke skal pinge manuelt... Så er det hurtigere at gå
rundt

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-09-02 15:42

Henning <newsmail@mailme.dk> writes:

> Hvordan sætter man serveren til at gøre det automatisk, ex. alt i
> 192.168x.x-området?

Lav et lille program der laver en bat-fil, som pinger hvert muligt
IP-nummer 1 gang. Jeg gaar ud fra du koerer Windows.

> Forudsat jeg ikke skal pinge manuelt... Så er det hurtigere at gå
> rundt

Hvad er problemet? Snydere?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 19-09-02 16:51

Hej Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com>

>Lav et lille program der laver en bat-fil, som pinger hvert muligt
>IP-nummer 1 gang. Jeg gaar ud fra du koerer Windows.

Meget hurtigere at bruge nmap - som også findes til Windows.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-09-02 22:39

On 19 Sep 2002 16:29:45 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen
<thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> I gamle dage kunne man pinge broadcastadressen.

Det kan man stadig. Desværre er Windows skruet sådan sammen, at
det ikke svarer på broadcast-ping. I praksis ser man derfor kun
alt det, der ikke er Windows.

> I dag skal du pinge alle IP-numre paa netvaerket (bare saa der
> kommer een pakke tilbage).

Det kan dog gøres medet script.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-09-02 23:29

On Thu, 19 Sep 2002 23:39:14 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Det kan man stadig. Desværre er Windows skruet sådan sammen, at
>det ikke svarer på broadcast-ping. I praksis ser man derfor kun
>alt det, der ikke er Windows.

Ping-klienten er blevet en lille smule bedre i WinXP; nu skriver den i
det mindste ikke "Reply from 192.168.0.255" (eller hvad
broadcast-adressen nu er), men viser IP-adressen på den, der svarer
(fx "Reply from 192.168.0.5").

Til gengæld viser den kun ét svar pr. ping til broadcast-adressen, så
brugbarheden i praksis er stadigvæk ret lav her, idet man typisk kun
ser én adresse på den måde.

--
- Peter Brodersen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 20-09-02 06:51

Peter Brodersen wrote:
> Til gengæld viser den kun ét svar pr. ping til broadcast-adressen, så
> brugbarheden i praksis er stadigvæk ret lav her, idet man typisk kun
> ser én adresse på den måde.

Næh, men der bliver vel stadigvæk fyldt noget i arp-tabellen
for alle, som svarer?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-09-02 07:41

On Fri, 20 Sep 2002 00:29:16 +0200, Peter Brodersen
<usenet@ter.dk> wrote:

> broadcast-ping.

> Ping-klienten er blevet en lille smule bedre i WinXP

Mja, men det er jo den anden vej rundt.

-A

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-09-02 10:05

On Fri, 20 Sep 2002 08:40:54 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Mja, men det er jo den anden vej rundt.

Yep, det er jeg med på, og det behøver heller ikke at være de samme
folk, der roder med hhv. en tilfældig klient, og så hele
IP-implementationen. Det positive var blot, at det lod til at nogen i
det mindste havde luret det smarte ved at kunne broadcast-ping'e. Ikke
at det dog er brugbart endnu herunder.

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-09-02 22:55

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et værktøj, som kan scanne netværket, og oplyse IP-numrene
> på de fundne MAC-adresser? Simpelthen en "what-is" ?

Prøv det her:
http://www.rawlogic.com/products.html
Der kan du sikkert finde det du leder efter...
Jeg bruger selv NetBrute, til at "pinge" mit netværk....

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Pot Porri

Dato : 20-09-02 13:34

Hej Henning
kan du ikke bruge languard ? den kan afsøge en IP range og lister derefter
mac- adresserne samt porte m.v.

http://www.gfisoftware.com/lannetscan/index.htm

best regards

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-09-02 14:12

Henning wrote:
> Findes der et værktøj, som kan scanne netværket, og oplyse IP-numrene
> på de fundne MAC-adresser? Simpelthen en "what-is" ?

Hvis dit netværk hedder 192.168.1.0/24, kan du installere nmap og taste,

nmap -sP 192.168.1.0/24

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Peter Ravn

Dato : 20-09-02 17:38

Ja eller brug et lille program der hedder angry ip-scan, der skal du bare
indtaste start ip og slut ip så leverer den alt det du efterlyser.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn