pureftpd ???
Fra : gc

Dato : 19-09-02 13:37

Jeg har installeret pureftpd på en FreeBSD, og det kører fint bortset fra
nogle småting.

1.
jeg har tilføjet "/usr/local/sbin/pure-ftpd &" til /etc/rc.d/rc.local
som beskrevet i "readme" men den starter ikke automatisk, hvorfor ?
2.
Der kommer hele tiden en besked på skærmen "no modules loaded for
'pure-ftpd'
services" og "last message repeated 3 times", men serveren kører fint.
hvorfor ?
3.
Jeg roder lidt rundt i brugere og rations, jeg skal bruge en bruger f.eks
"user1"
som skal have adgang til /disk2 og kun den med ratio 1-3 og en anden "user2"
med
ratio 0 til samme dir. derudover en "user3" med fuld adgang til /disk1
hvis jeg starter serveren med "pure-ftpd -A -E -b -Q 1:3 &" får jeg ratio
1:3
på alle users, også hvis jeg ænder dem manuelt med usermod. hvad gør jeg ?
4.
Hvordan lukker man Pure-ftpd ned ?

På forhånd tak
gc

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 19-09-02 14:59

gc wrote:
> [...]
> 1:3
> på alle users, også hvis jeg ænder dem manuelt med usermod. hvad gør jeg ?

Hej gc.

Jeg kører med pure-ftpd på en RedHat 7.3 og har sat et system op der
minder om det du efterlyser.

For at starte med at oprette en user1 som har adgang til /disk2, og med
en ratio på 1-3:

# pure-pw useradd user1 -u ftpuser -d /disk2 -q 1 -Q 3
tast password
# pure-pw mkdb

Dette giver en bruger med hjemmebibliotek i /disk2. Det er nok smartere
og oprette hans hjemmebibliotek i /home/ftpusers/user1, og så lave et
link til /disk2 derfor:

# cd /home/ftpusers/user1
# ln -s /disk2 go.to.disk2

Angående hvilke parameter pure-ftpd skal startes med, så tag og ændre i
pure-ftpf.conf istedet. I toppen af den fil står der hvordan du skal
starte pure-ftpd med præcis den opsætning som filen giver.

På mit system er det f.eks.:

# /usr/local/sbin/pure-config.pl /usr/local/etc/pure-ftpd.conf

Angåede at du får ratio på alle brugerne, så er det bare at fjerne -Q
1:3 fra: "pure-ftpd -A -E -b -Q 1:3 &", og så derefter sætte ratio på de
brugere der nu en gang skal have ratio (damn. leechers)

Eller så læs:
http://www.pureftpd.org/README.Virtual-Users
igennem. Det var sådan jeg lærte at bruge pure-ftpd. Jeg har ikke selv
prøvet at køre med ratio, så du skal nok kontrollere om -q 1 -Q 3 virker
som det skal.

Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen