Fjerne værdi i session - halvdelen virker!
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-09-02 11:55

Hej,

Jeg har flg.:

remove = Request.Querystring("remove")
If remove > 2 Then
session("kurv") = Replace(session("kurv"), "," & remove & ",", ",")
End If

Session'en er i flg. format: ,1200,1134,1010,1100,1155,7855

Ovenstående kode virker ved alle værdierne, undtaget den sidste. Dvs. at i
ovenstående eksempel virker f.eks. ?remove=1200, ?remove=1134 osv., men ikke
?remove=7855 (det sidste tal i strengen). Hvordan kan det være?

Det returnerer ikke en fejl, men tallet bliver bare ikke fjernet...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 19-09-02 12:08

> session("kurv") = Replace(session("kurv"), "," & remove & ",", ",")
> Session'en er i flg. format: ,1200,1134,1010,1100,1155,7855

Den sidste fjernes ikke, fordi der ikke er komma efter: Med din replace
forsøger du at erstatte ',7855,' med ','.

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-09-02 12:21

> Den sidste fjernes ikke, fordi der ikke er komma efter: Med din replace
> forsøger du at erstatte ',7855,' med ','.

OK, hvordan får jeg så tilføjet et komma i slutningen af Session("kurv")?

Og hvordan få jeg det fjernet igen "efter endt brug" - session'en laves
nemlig senere til en array, og så er et ekstra komma i vejen.

Og i øvrigt: Til et andet stykke kode har jeg brug for at fjerne det første
tegn i en variabel (også et komma). Ved nogen, hvordan man gør det?

På forhånd mange tak!

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 19-09-02 13:05

Rasmus Nielsen wrote:
> Og hvordan få jeg det fjernet igen "efter endt brug" - session'en
> laves nemlig senere til en array, og så er et ekstra komma i vejen.

session("kurv") = Left(session("kurv"), Len(session("kurv")) - 1)

> Og i øvrigt: Til et andet stykke kode har jeg brug for at fjerne det
> første tegn i en variabel (også et komma). Ved nogen, hvordan man gør
> det?

session("kurv") = Right(session("kurv"), Len(session("kurv")) - 1)

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-09-02 13:08

On Thu, 19 Sep 2002 13:21:27 +0200, "Rasmus Nielsen"
<postmaster@rasmusn.dk> wrote:

>OK, hvordan får jeg så tilføjet et komma i slutningen af Session("kurv")?

strNyStreng = Session("kurv") & ","

>Og hvordan få jeg det fjernet igen "efter endt brug" - session'en laves
>nemlig senere til en array, og så er et ekstra komma i vejen.

Left(Session("kurv"), Len(Session("kurv")) - 1)

Men du kunne måske overveje, om det ikke var smartere først at
konvertere til array og så foretage dine Replace's i array'et?

>Og i øvrigt: Til et andet stykke kode har jeg brug for at fjerne det første
>tegn i en variabel (også et komma). Ved nogen, hvordan man gør det?

Mid(Session("kurv"), 2)

Et hint: Hent VB Script-dokumentationen og installér den på PC'en.
Brug lidt tid på at bladre funktionerne igennem, så får du en langt
bedre fornemmelse for, hvilke muligheder du har.

VB Script-dokumentationen er faktisk ret nem at have med at gøre, og
der er masser af gode eksempler.

Se online:

Bedre er det dog at downloade den og installere som Windows Help File
(.chm-format):

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 19-09-02 13:18

> OK, hvordan får jeg så tilføjet et komma i slutningen af
> Session("kurv")?

Du kunne også overveje blot at erstatte ',7855' med ''...?

Kim
--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-09-02 13:41

> Du kunne også overveje blot at erstatte ',7855' med ''...?

Genialt! Flg. funger perfekt...

session("kurv") = Replace(session("kurv"), "," & remove, "")

Tak for det!

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.