Linux Kernel 2.4.x og flere netkort!
Fra : Kim L.T.

Dato : 22-02-01 19:00

Hej Alle!

Jeg er løbet ind i et yderst irreterende (en af dem der får dig til at rive
håret ud i lange totter) problem.

Jeg er ved at Beta-teste Red Hat 7.1, og er i den forbindelse ved at sætte en
box op som FireWall, Squid, TripWire etc. - Nå, men nok om det!

Med "standard"-Kernen (2.4.0 - 0.99.11) der bliver installeret som default, har
jeg ingen problemer med at finde (og konfigurere) mine to D-Link DFE-358TX (PCI)
netkort (8139too.o anvendes)! Alt er i den skønneste orden, og jeg kan pinge
lystigt omkring

Men når jeg anvender 2.4.2 (eller 2.4.1 for den sags skyld), sker der det at den
finder eth0, men ikke eth1! Og selvom den finder eth0, virker den ikke! Den kan
intet pinge, og tcpdump er tavs!

Den ny kerne (2.4.2) har jeg selvfølgelig kompileret til at passe til box'en!
Jeg har sørget for at kompilere 8139too med som et modul. Men min tanke er at
jeg jo nok har glemt et eller andet!

Jeg har sammenlignet logfilerne fra boot med begge kerner, og kan ikke umildbart
se de store forskelle (ud over at den fejler eth1 under 2.4.2)!

Jeg har efterhånden kompileret kernen(erne) så mange gange at jeg er ved at se
mig blind på konfigurationsfilen. Er der nogen der har et kvalificeret gæt???

På forhånd tak

/Kim T.

Fra : Søren Emig

Dato : 22-02-01 19:35

> [...]
box'en!
> Jeg har sørget for at kompilere 8139too med som et modul. Men min tanke er

Hvad hvis du skriver insmod 3139too? Hvad sker der så?

/Søren

Fra : Kim L.T.

Dato : 22-02-01 20:12

Men hvis jeg skriver insmod 8139too, skriver den at den allerede eksisterer!

Idet jeg allerede har modul-henvisningen (8139too) i min modules.conf (alias for
eth0 og eth1), bliver den jo probet og inserted i kernen under boot!

Der er jo heller ikke noget galt, når jeg booter den oprindelige kerne!

Hvis jeg kører ifconfig eth1, skriver den "eth1: error fetching interface
information: Device not found" hvilket leder mig til tanken om at jeg har glemt
et eller andet i kernen!

/Kim T.

Fra : Søren Hansen

Dato : 26-02-01 15:24

"Kim L.T." <klt@forum.dk> wrote in message
> [...]
> information: Device not found" hvilket leder mig til tanken om at jeg har

Står der noget fornuftigt i /proc/pci?

--
Salu2, Søren.