Brændeovn til naturgas.
Fra : jfo

Dato : 19-09-02 08:36

I Hus og Have avisen kan man se en annonce om
Scan-brændeovne fra Krog Iversen i Vissenbjerg.

Disse ligner en almindelig brændeovn med synlige flammer og det hele men
kører på NATURGAS.
Jeg har naturgas i huset og kunne godt tænke mig en brændeovn. Er dette
løsningen?

Jeg synes det lyder spændende. Er der nogen der har erfaringer med lignende?

-Priser?
-Hvor økonomisk i drift?
-Hygge? = rigtig brændeovn?

Fra : Tommy Hansen

Dato : 19-09-02 12:23

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Disse ligner en almindelig brændeovn med synlige flammer og det hele men
> kører på NATURGAS.
> Jeg har naturgas i huset og kunne godt tænke mig en brændeovn. Er dette
> løsningen?

Ja, så absolut. Inde i ovnen ligger der nogle lavasten som gløder så det ser
helt rigtigt ud og den store gevinst er at den er 1000 gange lettere at
styre varmen på.

> Jeg synes det lyder spændende. Er der nogen der har erfaringer med
lignende?

> -Priser?

Lidt dyrere i anskaffelse i forhold til alm. brændeovne.

> -Hvor økonomisk i drift?

Meget.

> -Hygge? = rigtig brændeovn?

Lige så godt.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : M@rk

Dato : 19-09-02 16:43

Thu, 19 Sep 2002 07:35:34 GMT, berigede "jfo" <fossadun@yahoo.com>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Disse ligner en almindelig brændeovn med synlige flammer og det hele men
>kører på NATURGAS.

Hvis du tænder på B&O-lignende design, så har ABC lavet Carmen og
Figaro, jeg mener også at disse fås i gasudgaver ............

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : jfo

Dato : 20-09-02 11:56

ABC ??
Har du en link til internet ?

Fra : M@rk

Dato : 20-09-02 12:11

Fri, 20 Sep 2002 10:56:18 GMT, berigede "jfo" <fossadun@yahoo.com>
dk.fritid.hus-og-have med:

>ABC ??
>Har du en link til internet ?

Figaro:

http://www.internetconsult.dk/AbcShop/Produkterdetalje.asp?ProdukterID=98

Carmen:

http://www.internetconsult.dk/AbcShop/Produkterdetalje.asp?ProdukterID=99

"Alle" ABC-Modeller (også "almindelige" brændeovne):

http://www.internetconsult.dk/AbcShop/Produkter.asp?ProduktkategorierID=1

Enjoy

/Mark