Trådløst netværk
Fra : Its

Dato : 18-09-02 22:29

Hej NG

Jeg skal til at flytte til et "stort" hus med mine 3 pc'er (2 faste og 1
bærbar) + printer (med netværk) + adsl-forbindelse.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at slippe for besværet med at trække
netkabler over hele huset.

Derfor vil jeg høre om nogle af jer, har en god ide til hvilket udstyr jeg
skal købe?

Måske lidt ude for emnet, men er det måske muligt også at få fjernsynet
koblet op (trådløst), så jeg kan se film fra pc'en på tv'et?

John

Fra : Erik Hansen

Dato : 19-09-02 06:09

> [...]
>netkabler over hele huset.
>
>Derfor vil jeg høre om nogle af jer, har en god ide til hvilket udstyr jeg

Du skal være opmærksom på at hastigheden er væsentligt lavere end hvis
du har haft en 100 Mbit netværk.

Selvom standarden siger 11 Mbit skal du ikke regne med mere end 5 - 6
Mbit i praksis.

Jeg vil anbefale at du trækker kabler, og når du nu alligevel skal
flytte ind, er det jo ikke så slemt at trække nogle kabler. Det er
også meget billigere at bruge kabler og hastigheden er højere.

>Måske lidt ude for emnet, men er det måske muligt også at få fjernsynet
>koblet op (trådløst), så jeg kan se film fra pc'en på tv'et?

Hvis du har video ud på din PC, kan du sætte det til et trådløst AV
link.

--
....:Erik

Fra : Its

Dato : 21-09-02 00:06

Det har du selvfølgelig ret i, men lige nu jeg lever med en 10 Mbit hub, og
pc'erne får ikke rigtig noget med hinanden at gøre.
De skal dele en internet forbindelse på 512 Kbit, en printer og måske nogle
netværksspil - og det kan en 11 Mbit (eller måske en 22 Mbit) trådløs vel
sagtens klare??

Skal trådløs avi-film fra pc til tv og netværksspil have mere end 11 Mbit
forbindelse??

John