At male sokkel ???
Fra : -=Michael=-

Dato : 18-09-02 21:26

Hejsa

Jeg har gået og rep. min sokkel på huset, og jeg kunne derfor godt tænke mig
at soklen bliver nogenlunde ens at se på , da de rep. der er lavet jo ikke
ligner det gamle, jeg havde tænkt på at male det ,er der nogle der har
erfaringer med at male soklen, og hvad man skal gøre .. skal det have
grundrens osv.

håer i kan hjælpe mig

venlig hilsen

michael

Fra : John Vedsegaard

Dato : 19-09-02 00:10

For at kunne svare på dit spørgsmål, må jeg vide hvad den er behandlet med
tidligere.
Det er sandsynligvis ikke nødvendigt at bruge grundrens.
Sokler kan f.eks. være malet med tjære, så skal du helst bruge det igen.

John Vedsegaard

Fra : -=Michael=-

Dato : 22-09-02 21:36

Hej John

den har ikek været malet før.. soklen er ca 1 meter høj så den er pudset..
det er det jeg har rep. på og så vil jeg male det for bare at det kommer til
at se nogenlunde ens ud

/michael

Fra : John Vedsegaard

Dato : 25-09-02 18:02

Så må det jo afhænge af hvor meget du vil ofre.
Tykfilmsmaling er godt og holdbart, ligeledes silikat men det billigste er
nu tjære, her kan man bare ikke vælge mellem forskellige farver.
Hvis det var min sokkel, blev den malet med caim contakt (den bedste
silikat) i bunden, derefter med en murmaling ovenpå den er ikke så dyr.
Grunden til at jeg ville male med caim er at det ikke kan skalle af, da det
indgår en kemisk forbindelse med pudsen. Når jeg ikke ville anvende caim
ovenpå, er det fordi caim ikke kan tone 2 bøtter maling så de har samme
farve...
se mere på caim.dk hvis du vil have silikat.

Fra : Ida Nielsen Farvehan~

Dato : 25-09-02 18:20

Da Caim mig bekendt er en silikat maling, så vil det knibe en del med at få
andre malinger til at vedhæfte bagefter, da silikat farver er meget
alkaliske.
Venlig hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

Fra : slet KVBZM

Dato : 19-09-02 05:42

> [...]
>Hejsa
>
>Jeg har gået og rep. min sokkel på
>huset, og jeg kunne derfor godt tænke mig

Hej Michael.
Vi har i mange år brugt tjære til vores sokkel, men forsøgte for fire

år siden med sokkel-maling på vandbasis. Jeg ved godt det ikke er
rigtigt at male med det ovenpå tjære, men det gik fint, og siden har
vi ikke brugt andet. Det er meget nemmere at male med, og
holdbarheden er den samme på vores hus.
Vh Kiki K.

Fra : -=Michael=-

Dato : 21-09-02 07:04