VB(A) Dato variable - problem
Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 18-09-02 19:32

Hej folk

Dette er til et projekt i skolen. Programmeringen forgår i Excel .. :(

Here's the deal:

Jeg har en Inputbox som skriver i en variabel, indholdet er en dato i formen
dd-mm-yyyy

Jeg skal nu bruge "året", og det vil jeg gerne hente fra variablen, dog UDEN
at hente "Dage + Måned." Hvordan kan dettte lade sige gøre ? Evt. med en
"Format" kommando ? Jeg skal senere også bruge dage + måneder, men det
fungere jo på sammen vis.

Alle forslag er Meget velkomne.
--
Venlig hilsen / Best regards
Johannes S. Nielsen

Fra : Jan V.

Dato : 19-09-02 07:25

"Johannes S. Nielsen" <jazzy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at hente "Dage + Måned." Hvordan kan dettte lade sige gøre ? Evt. med en
> "Format" kommando ? Jeg skal senere også bruge dage + måneder, men det

YEAR(Og her din variabel med dato)
MONTH()
osv.

Jan

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 19-09-02 14:41

> YEAR(Og her din variabel med dato)
> MONTH()
> osv.
>
> Jan

Hej Jan

Tak for dit svar det hjalp mig en del videre :) Dog er jeg kørt fast igen:

Jeg vil lægge 7 dage til en variablen som indeholder en dato, jeg har prøvet
at gøre det sådan her: (Dato'en er i formen "dd-mm-yyyy")

NewDate = (Day(NewDate) + 7) & "-" & Month(NewDate) & "-" & Year(NewDate)

Men det virker ikke, og der findes garanteret også en simplere måde at gøre
dette på, nogen som kan hjælpe ?

Mvh:
Johannes

Fra : Jan V.

Dato : 20-09-02 13:04

> [...]
>
> NewDate = (Day(NewDate) + 7) & "-" & Month(NewDate) & "-" & Year(NewDate)
>
> Men det virker ikke, og der findes garanteret også en simplere måde at

Snuppet fra MSDN:
DateAdd(interval, number, date)

Returns a Variant (Date) containing a date to which a specified time
interval has been added.

Jan