Puch Maxi K krumtap - låsering mellem leje~
Fra : gud

Dato : 18-09-02 13:58

Hejsa.

Jeg er færdig med at lakere min totalrenoverede Maxi, og skal derfor samle
motoren igen..den har fået nye lejer og simmeringe. Kan dog ikke huske en
enkelt ting..kan i hjælpe mig med flg. ?:

På den side af krumtappen hvor slyngkoblingen sidder (på en Maxi K) sidder
der en simmering inderste inde ved krumtaphuset. Bagefter den kommer et
leje...kan det passe at der skal sidde en låsering ALENE imellem lejet (der
sidder fast i blokken) og simmeringen? Skulle man ikke tro at låseringen vil
kværne simmeringen med tiden? Eller skal der evt. en skive i? Jeg har kun en
original skive der passer ind der, og den er rimeligt tyk. Noget andet er
at såfremt man placerer simmeringen et stykke væk fra låseringen, skulle man
vel tro den kunne holde sig selv på plads..den skal jo sidde fast mellem de
to blokdele. Men jeg er newbie..ved det ikke. Gør i? Plz hjælp! :D

Det er modellen med antitunings-tap og 3 motorlejer.

/A. Høegh

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 18-09-02 14:43

"gud" <ah@evomedia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> to blokdele. Men jeg er newbie..ved det ikke. Gør i? Plz hjælp! :D
>
> Det er modellen med antitunings-tap og 3 motorlejer.

det er meget længe siden jeg sidst har haft en knallert skilt ad... men jeg
mener at der sidder en ring oven i lejet og mellem lejet og "krumtappen"
sidder der bare en simmer ring... den låse ring er det sådan en som der
sidder og holder det forreste tandhjul uden på moteren? for så er jeg
99.9999999 % sikker på at den ikke skal være der.... men som sagt så er det
ved at være en del år siden jeg sidst har haft skilt en knallert ad!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : gud

Dato : 18-09-02 15:04

> [...]
det
> ved at være en del år siden jeg sidst har haft skilt en knallert ad!

Ja, jeg taler om en låsering a la den der holdet tandhjulet fast. Og ja,
lejet er med indbygget låsering..

Jeg kan godt følge dig, men der er en låsrings-rille i krumtappen...så jeg
forstår ikke helt hvad..

/A. Høegh

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 18-09-02 19:50

> [...]
> lejet er med indbygget låsering..
>
> Jeg kan godt følge dig, men der er en låsrings-rille i krumtappen...så jeg

jo den skal sidde der! det med rillen opfriskede lige min hjerne
lidt...........! hvad den gør godt for ved jeg ikke men det er vel for at
holde simmer ringen så den ikke kommer ud på lejet...... men der er jo ikke
lignende anordninger ved de andre simmer ringe :)..................

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : gud

Dato : 18-09-02 20:28

> jo den skal sidde der! det med rillen opfriskede lige min hjerne
> lidt...........!

Ok, men skal der sidde andet? Skal der kun sidde en låsering imellem lejet
og simmeringen eller skal der også sidde en spændeskive, så låseringen ikke
gnasker i simmeringen? Eller det gør den måske ikke alligevel..?

/A. Høegh

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 18-09-02 21:39

> [...]
ikke
> gnasker i simmeringen? Eller det gør den måske ikke alligevel..?

Mener ikke at det sidder andet!

mvh.

Nikolai R. Jensen