BNC til RJ45 adaptor
Fra : NH

Dato : 18-09-02 14:15

Hej Ng,

Jeg har forsøgt af finde noget fornuftigt info om "balun"'er. Som en
midlertidig læsning har jeg brug for at koble en bærbar pc på et
eksisterende coax-kabel. Dvs. Jeg har et BNC hun kabel som skal konvereres
til et RJ45 han. Jeg kunne selvfølgelig bruge en hub, men kunne godt tænke
mig af vide lidt mere om Balun'er. Fungere det eller er der faldgrupper?

http://www.fibreoptech.co.uk/Product.asp?ProductID=254

Hvor kan man evt. købe sådanne?

Mvh
NH

Fra : Eh-Fniller

Dato : 18-09-02 15:15

NH wrote:

> [...]
> mig af vide lidt mere om Balun'er. Fungere det eller er der faldgrupper?

Howdy
Prøv et kik på www.rc-components.dk
Der har de nogle til ca 190,- stk

Mener oxo at de har machende tokenring-netværkskort

Fra : Arne Keller

Dato : 18-09-02 20:37

On Wed, 18 Sep 2002 15:14:35 +0200, "NH" <nh@niels-burcharth.dk>
wrote:

> [...]
>mig af vide lidt mere om Balun'er. Fungere det eller er der faldgrupper?

Baluns anvendes til at koble gamle systemer op på et PDS kabelsystem
og lave transmissionen om til et ballanceret signal som kræves på et
moderne kabelsystem.

Det betyder også at du ikke kan lave et 10Base-2 (coax) signal om til
et 10Base-t med en sådan balun, det kan du derimod med en hub som har
indgange til de 2 medier.

Med 2 af disse baluns kan du lave et PDS kabel om til et 50 Ohms coax
kabel, eller i det mindste få det til at fremstå som sådan for en
applikation.

>Hvor kan man evt. købe sådanne?

Hos enhver grosist som handler med udstyr til kabling.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.