flere maskiner i LAN samtidig med TDC BB
Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 18-09-02 14:08

Nå jeg har haft problemer, mange problemer med at kunne se hinanden lokalt.

Og her er hvad jeg har nået frem til.. (ikke en skid)

metoden med regedit:

Denne metode virker af en eller anden grund ikke for mig, og kører jeg
ipconfig /all ser jeg heller ikke den faste ip (192.168.0.1)

Men mht. brugen af den, for dem som ikke er så tænte på regedit metoden, kan
man uner egenskaber for netværk vælge egenskaber for TCP/IP og der vælge
fanen "alternativ konfiguration" har checket og det ændrer de omtalte
værdier i reg databasen.

Nå men hvorfor virker det så ikke for mig??

Opgav at finde ud af hvorfor, og installerede ipx/netbios protokol. Baumm og
så kunne jeg se maskinerne, FEDT, men jeg kan ikke hente fra den ene maskine
over på den jeg sidder på (ej heller omvendt)

Altså

Sidder på maskine 1, og vil hente en fil på maskine 2. dur ikke

Men går jeg over på maskine 2 og uploader filen til maskine 1 virker det.

Hovedsagen er det kan lade sig gøre, men det er da trælst ikke at kan få
skidtet til at virke

Forklaring/hjælp søges ville helst have TCP/IP til at funke (principsag)

Med Venlig Hilsen

Morten Dahl

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-02 14:16

"Morten Dahl \(FJERN I MAIL\)" <news@FJERNmekasign.dk> crashed Echelon
writing news:3d887aab$0$7378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Forklaring/hjælp søges ville helst have TCP/IP til at funke
> (principsag)

I kan ikke se hinanden hvis der blot anvendes TCP/IP, det skyldes at
maskinerne prøver at fange hinanden ud igennem Internet.

Her er det IPX/SPX eller NetBEui kommer ind i billedet. Hvis man smider den
på, kommunikerer maskiner også igennem denne protokol og kommunikation
mellem disse foregår lokalt.

Hvorfor du så kan sende/modtage filer på den ene fremfor den anden. Tja et
skud ville være og tjekke om du har aktiveret fil og udskriftsdeling på
begge maskiner og givet ordentlig med rettighed (læse/skrive) til at kunne
det de nu skal.

Hvis du absolut kræver at anvende TCP/IP, så kig lidt tilbage i gruppen
vedr. tildeling af DHCP samtidig med man kører fast IP på ét netkort.
Ellers så skal du have fat i en router.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 18-09-02 14:19

> [...]
> skidtet til at virke
>
> Forklaring/hjælp søges ville helst have TCP/IP til at funke

Enkel fildeling skal være slået til i Denne Computer:
"funktioner->mappeindstillinger->vis.
--
Mvh.
Jørgen