Lavenergiglas (til forsats)
Fra : Marc Friis-Møller

Dato : 18-09-02 12:56

Er der nogen som ved hvor man kan få lavenergi behandlet glas. Det skal
anvendes til forsatsruder til gamle palæruder.
Min erfaring fra tidligere køb af termoruder har vist at priserne kan svinge
100% afhængigt af om det er glarmester eller 'byggemarked' man handler hos.

Er der iøvrigt nogen som ved hvordan man kan bore huller i sådan noget glas
? Hullerne er til anverfere og stormkroge og skal være ca. 4-5mm.

Fra : Jens

Dato : 19-09-02 08:34

Der findes en løsning, der hedder optoglas - se www.optoglas.dk. De anvender
hærdede forsatsglas og fremstilles efter mål. Leveres med anverfere og hele
svineriet.

Mvh Jens

Fra : Marc Friis-Møller

Dato : 19-09-02 13:49

Sjovt du skulle sige det, for det er præcis sådan nogle som jeg selv vil
lave. Jeg har dog en kreativ 'forbedring' som jeg skal forsøge, så jeg kunne
godt tænke mig at indkøbe stumperne selv.

Mvh. Marc

Fra : Jens

Dato : 20-09-02 08:33

Hej,

Jeg skal selv have nogle til mine gamle vinduer på et tidspunkt (når
renoveringen når dertil ...), så jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer
med at lave dem selv - specielt din forbedring.

Mvh Jens